PRIPREMNI PREDŠKOLSKI PROGRAM

Pripremni predškolski program počinje 1. oktobra i realizuje se u trajanju od 9 meseci, kada se roditeljima izdaju Uverenja o završenom pripremnom predškolskom programu koje je neophodno za upis u OŠ.
Neposredan cilj pripremanja dece za školu je da se doprinese njihovoj zrelosti za život i rad koji ih očekuje u OŠ. Pod zrelošću se podrazumeva takav nivo fizičkog i psihičkog razvoja koji će detetu omogućiti da zadovolji zahteve koji će mu biti postavljeni u školi.
Vrste zrelosti za školu kojima doprinosimo predškolskim programom su
fizička, socijalna, emocionalna, intelektualna i motivaciona zrelost, a razvijamo ih kroz sledeće zadatke:
-
podsticanje osamostaljivanja,
-
podrška fizičkom razvoju,
-
jačanje socio-emocionalne kompetencije,
-
podrška saznajnom razvoju,
-
negovanje radoznalosti i
-
poštovanje individualnosti i podsticanje kreativnosti.
Program pripreme dece za školu sastoji se od oblasti u koje su svrstani vaspitno-obrazovni sadržaji i aktivnosti putem kojih se ostvaruje opšta i posebna priprema dece za školu. To su:
-
Razvoj govora (negovanje glasovne kulture, bogaćenje dečijeg rečnika i negovanje gramatički pravilnog govora, verbalno izražavanje i komunikacija, monološki govor i pričanje, upoznavanje sa dečijom književnošću i govorno stvaralaštvo),
-
Početno opismenjavanje (elementarno čitanje i elementarno pisanje),
-
Razvoj matemačkih pojmova (položaja u prostoru, kretanje kroz prostor, poređenje i procenjivanje, oblasti, linije, tačke, oblici, obrazovanje skupova, brojnost skupova i vremensko saznanje),
-
Upoznavanje prirodne i društvene sredine (živi svet, svet životinja, biljni svet, čovek kao pripadnik živog sveta, čovek kao društveno biće, rad ljudi, zaštita životne sredine, materijalni svet i saobraćajno vaspitanje),
-
Telesno vaspitanje (fizički razvoj, razvoj opažanja, jačanje zdravlja i održavanje higijene),
-
Likovno vaspitanje (crtanje, slikanje, plastično oblikovanje i estetsko doživljavanje i procenjivanje) i
- Muzičko vaspitanje (slušanje muzike, pevanje, sviranje i plesne aktivnosti).
ENGLESKI JEZIK
Sve što se u našoj ustanovi uči iz engleskog jezika dete treba da doživi kroz muziku i pokret, posmatranje, igru, glumu, crtanje i naravno, kroz uobičajenu komunikaciju sa što manje prevođenja. Engleski jezik se uči svakodnevno, u svim vaspitnim grupama, sa minutažom koja se povećava sa uzrastom dece.
Jezička građa se usvaja slušanjem, ponavljanjem i upotrebom u govornim situacijama uz maksimalno korišćenje očiglednih nastavnih sredstava.
U učenju engleskog jezika sa decom predškolskog uzrasta primenjuju se sledeći pristupi ili metode rada:
Oralni pristup - što je uzrast dece manji to je oralni pristup duži. On je u vezi sa osnovnim ciljem nastave engleskog jezika, a to je komunikativna kompetencija malog učenika tj. sposobnost sagovornika da se služi jezikom u stvarnim životnim situacijama. Ovaj pristup u početnoj nastavi podstiče samostalnost u učenju, vežbanje pažnje i razvijanje memorije. Živa nastavnikova reč kao uzor za podražavanje ostaje baza za formiranje govornog jezika.
Integrisani pristup - zavisno od uzrasta deteta jezik se usvaja mehanički i kognitivno, s tim da kod dece do puberteta preovladava mehanički način učenja. Fraze, klišei i fonetski sistem najlakše se, na ovom uzrastu, usvajaju oponašanjem i ponavljanjem, za razliku od starije dece koji usvajaju spoznajno, odnosno objašnjavanjem i uvidom u jezički sistem.
Multimedijski pristup - znači korišćenje audio-vizuelnih sredstava (TV, CD-plejer i sl.) koji doprinose boljem usvajanju nastavnog programa. Osnovna funkcija ovog pristupa je motivacija deteta da progovori stranim jezikom.
Ilustrativno-demonstrativna metoda (učenje pomoću slika tzv. flashcards, wallcharts...).
Dramatizacija tekstova (poznatih priča ili bajki).
Mesečni tematski planovi nastave engleskog jezika su prilagođeni, povezani i u interakciji sa tematskim planovima vaspitača na srpskom jeziku.
SPEAK UP English Language Plan for preschool children:
|
September Greetings! Hello teacher! What’s your name? How old are you? Me and my friends My family Colours |
October Animals: In my farm Children of the World Numbers up to 10 - 20 Goodbye Summer, Hello Fall Let's wash our hands |
November Opposites My body Left and right Home sweet home In the Zoo, animals |
|---|---|---|
|
December Winter time, it's so cold Winter sports Let's dance Jingle bells Christmas Time |
January Holidays Snow time, make a Snowman! My winter clothes It’s time to eat! It’s time to drink! |
February My town, my street Where do you live? Food - Breakfast Happy Valentine's day! |
|
March My dearest mummy Spring time Animals: domestic Inside and outside Opposites |
April April's fun Easter time Wild animals Fruits and vegetables Happy birthday! Party time! |
May In the park Food - Lunch My body Traffic Arts |
|
June Earth, Space Planets Hello Summer! It’s time to play Fruit, fruit, sweet fruit |
July Oceans and the Seas Animals in the Sea Outdoor games Summer holiday |
August My friends Numbers, colours Big ship sailing Clothes Summer fun! |
DEČIJE SAMOPOŠTOVANJE
U NAŠEM VRTIĆU REALIZUJEMO PROGRAM ZA PODSTICANJE DEČIJEG SAMOPOŠTOVANJA, AUTORA mr IBOJE GERA I mr LJUBICE DOTLIĆ, SA CILJEM RAZVIJANJA OSNOVNIH MORALNIH VREDNOSTI KOD DECE:
NEGOVANJEM DEČIJEG SAMOPOUZDANJA,
RAZVIJANJEM POZITIVNIH EMOCIJA I POZITIVNE SLIKE O SEBI,
PODSTICANJEM PRAVA NA SOPSTVENU PRIVATNOST.
PROGRAM OSTVARUJEMO KROZ RAZNE RADIONICE I IGRE, GDE SU UKLJUČENI I RODITELJI, A SASTOJI SE IZ SLEDEĆIH MATRICA:
PORODIČNI SPOMENAR (podrazumeva angažovanost roditelja u cilju podsticanja i jačanja porodičnih veza, kao i poštovanja u porodici)
LIČNI KOVČEŽIĆ (pravo deteta na svoju privatnost) i
SVITAK DEČIJIH PRAVA (pravo deteta na svoju individualnost i identitet).
PROGRAM PREVENTIVNE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE

U saradnji sa Domom zdravlja Novi Sad naš vrtić dva puta mesečno obilazi lekar specijalista pedijatar
dr Galina Gavanski u smislu preventivne zdravstvene zaštite, koja se ogleda u pronalaženju
eventualnih zaraznih bolesti kod dece i rad na njihovom sprečavanju i širenju.
Deca su uveliko naviknuta na nju i prosto je obožavaju.