SPEAKUP

PRIPREMNI PREDŠKOLSKI PROGRAM

Pripremni predškolski program počinje 1. oktobra i realizuje se u trajanju od 9 meseci, kada se roditeljima izdaju Uverenja o završenom pripremnom predškolskom programu koje je neophodno za upis u OŠ.

 

 

Neposredan cilj pripremanja dece za školu je da se doprinese njihovoj zrelosti za život i rad koji ih očekuje u OŠ. Pod zrelošću se podrazumeva takav nivo fizičkog i psihičkog razvoja koji će detetu omogućiti da zadovolji zahteve koji će mu biti postavljeni u školi.
Vrste zrelosti za školu kojima doprinosimo predškolskim programom su                                       
fizička, socijalna, emocionalna, intelektualna i motivaciona zrelost, a razvijamo ih kroz sledeće zadatke:

  • podsticanje osamostaljivanja,

  • podrška fizičkom razvoju,

  • jačanje socio-emocionalne kompetencije,

  • podrška saznajnom razvoju,

  • negovanje radoznalosti i

  • poštovanje individualnosti i podsticanje kreativnosti.

Program pripreme dece za školu sastoji se od oblasti u koje su svrstani vaspitno-obrazovni sadržaji i aktivnosti putem kojih se ostvaruje opšta i posebna priprema dece za školu. To su:

      • Razvoj govora (negovanje glasovne kulture, bogaćenje dečijeg rečnika i negovanje gramatički pravilnog govora, verbalno izražavanje i komunikacija, monološki govor i pričanje, upoznavanje sa dečijom književnošću i govorno stvaralaštvo),

      • Početno opismenjavanje (elementarno čitanje i elementarno pisanje),

      • Razvoj matemačkih pojmova (položaja u prostoru, kretanje kroz prostor, poređenje i procenjivanje, oblasti, linije, tačke, oblici, obrazovanje skupova, brojnost skupova i vremensko saznanje),

      • Upoznavanje prirodne i društvene sredine (živi svet, svet životinja, biljni svet, čovek kao pripadnik živog sveta, čovek kao društveno biće, rad ljudi, zaštita životne sredine, materijalni svet i saobraćajno vaspitanje),

      • Telesno vaspitanje (fizički razvoj, razvoj opažanja, jačanje zdravlja i održavanje higijene),

      • Likovno vaspitanje (crtanje, slikanje, plastično oblikovanje i estetsko doživljavanje i procenjivanje) i

      • Muzičko vaspitanje (slušanje muzike, pevanje, sviranje i plesne aktivnosti).

 

ENGLESKI JEZIK

Sve što se u našoj ustanovi uči iz engleskog jezika dete treba da doživi kroz muziku i pokret, posmatranje, igru, glumu, crtanje i naravno, kroz uobičajenu komunikaciju sa što manje prevođenja. Engleski jezik se uči svakodnevno, u svim vaspitnim grupama, sa minutažom koja se povećava sa uzrastom dece.
Jezička građa se usvaja slušanjem, ponavljanjem i upotrebom u govornim situacijama uz maksimalno korišćenje očiglednih nastavnih sredstava.
U učenju engleskog jezika sa decom predškolskog uzrasta primenjuju se sledeći pristupi ili metode rada:

Oralni pristup - što je uzrast dece manji to je oralni pristup duži. On je u vezi sa osnovnim ciljem nastave engleskog jezika, a to je komunikativna kompetencija malog učenika tj. sposobnost sagovornika da se služi jezikom u stvarnim životnim situacijama. Ovaj pristup u početnoj nastavi podstiče samostalnost u učenju, vežbanje pažnje i razvijanje memorije. Živa nastavnikova reč kao uzor za podražavanje ostaje baza za formiranje govornog jezika.

Integrisani pristup - zavisno od uzrasta deteta jezik se usvaja mehanički i kognitivno, s tim da kod dece do puberteta preovladava mehanički način učenja. Fraze, klišei i fonetski sistem najlakše se, na ovom uzrastu, usvajaju oponašanjem i ponavljanjem, za razliku od starije dece koji usvajaju spoznajno, odnosno objašnjavanjem i uvidom u jezički sistem.

Multimedijski pristup - znači korišćenje audio-vizuelnih sredstava (TV, CD-plejer i sl.) koji doprinose boljem usvajanju nastavnog programa. Osnovna funkcija ovog pristupa je motivacija deteta da progovori stranim jezikom.

Ilustrativno-demonstrativna metoda (učenje pomoću slika tzv. flashcards, wallcharts...).

Dramatizacija tekstova (poznatih priča ili bajki).

Mesečni tematski planovi nastave engleskog jezika su prilagođeni, povezani i u interakciji sa tematskim planovima vaspitača na srpskom jeziku.

SPEAK UP English Language Plan for preschool children:

September

Greetings! Hello teacher!

What’s your name? How old are you?

Me and my friends

My family

Colours

October

Animals: In my farm

Children of the World

Numbers up to 10 - 20

Goodbye Summer, Hello Fall

Let's wash our hands

November

Opposites

My body

Left and right

Home sweet home

In the Zoo, animals

December

Winter time, it's so cold

Winter sports

Let's dance

Jingle bells

Christmas Time

January

Holidays

Snow time, make a Snowman!

My winter clothes

It’s time to eat! It’s time to drink!

February

My town, my street

Where do you live?

Food - Breakfast

Happy Valentine's day!

March

My dearest mummy

Spring time

Animals: domestic

Inside and outside

Opposites

April

April's fun

Easter time

Wild animals

Fruits and vegetables

Happy birthday! Party time!

May

In the park

Food - Lunch

My body

Traffic

Arts

June

Earth, Space

Planets

Hello Summer! It’s time to play

Fruit, fruit, sweet fruit

July

Oceans and the Seas

Animals in the Sea

Outdoor games

Summer holiday

August

My friends

Numbers, colours

Big ship sailing

Clothes

Summer fun!

DEČIJE SAMOPOŠTOVANJE

U NAŠEM VRTIĆU REALIZUJEMO PROGRAM ZA PODSTICANJE DEČIJEG SAMOPOŠTOVANJA, AUTORA mr IBOJE GERA I mr LJUBICE DOTLIĆ, SA CILJEM RAZVIJANJA OSNOVNIH MORALNIH VREDNOSTI KOD DECE:

NEGOVANJEM DEČIJEG SAMOPOUZDANJA,

RAZVIJANJEM POZITIVNIH EMOCIJA I POZITIVNE SLIKE O SEBI,

PODSTICANJEM PRAVA NA SOPSTVENU PRIVATNOST.

PROGRAM OSTVARUJEMO KROZ RAZNE RADIONICE I IGRE, GDE SU UKLJUČENI I RODITELJI, A SASTOJI SE IZ SLEDEĆIH MATRICA:

PORODIČNI SPOMENAR (podrazumeva angažovanost roditelja u cilju podsticanja i jačanja porodičnih veza, kao i poštovanja u porodici)

LIČNI KOVČEŽIĆ (pravo deteta na svoju privatnost) i

SVITAK DEČIJIH PRAVA (pravo deteta na svoju individualnost i identitet).

 

PROGRAM PREVENTIVNE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE

U saradnji sa Domom zdravlja Novi Sad naš vrtić dva puta mesečno obilazi lekar specijalista pedijatar
dr Galina Gavanski u smislu preventivne zdravstvene zaštite, koja se ogleda u pronalaženju
eventualnih zaraznih bolesti kod dece i rad na njihovom sprečavanju i širenju.
Deca su uveliko naviknuta na nju i prosto je obožavaju.