SPEAKUP

 

Polazne osnove našeg programa su Osnove programa rada sa decom predškolskog uzrasta. Osnovni pristup u radu sa decom zasnovan je na poštovanju dečije ličnosti. Poštovati dečiju ličnost znači pružiti detetu priliku da bude svoje, da bude svesno svojih sposobnosti, da se razvija sopstvenim tempom.
Naš vaspitno-obrazovni rad usmeren je ka ostvarivanju dugoročnih ciljeva, a oni se odnose na emocionalnu stabilnost, samostalnost, radoznalost, inicijativnost i kreativnost deteta.
Radimo po modelu B prof. dr Emila Kamenova gde se u okviru svake tematske celine utiče na sve aspekte dečijeg razvoja:

fizički razvoj

  1. obavezna svakodnevna jutarnja gimnastika
  2. prirodni oblici kretanja sa elementima atletike-hodanje, trčanje,skakanje, penjanje, puzanje, provlačenje, šutiranje, vođenje lopte, elementarni oblici sporta
  3. vežbe za razvoj pojedinih mišićnih grupa
  4. pokretne igre u dvorištu
  5. perceptivne aktivnosti: prostorna orijentacija, boje, oblici, slušanje, dodirivanje...
  6. zdravstveno-higijenske aktivnosti

 socio-emocionalni i duhovni razvoj

  1. aktivnosti kojima se doprinosi socijalizaciji dece, društvenom ponašanju i moralnom razvoju, negovanju emocionalne sfere i sticanju pozitivne slike o sebi

 
kognitivni razvoj

  1. otkrivačke aktivnosti: živi svet (biljke, životinje, čovek), materijalni svet,
  2. logičke aktivnosti: uopštavanje i klasifikovanje, operacije nad skupovima, numeričke operacije, poređenje, procenjivanje, merenje, serijacija, prostorno saznanje, geometrijski oblici, vremensko saznanje, rešavanje problema,
  3. praktične aktivnosti i
  4. saobraćajna kultura

 

razvoj komunikacije i stvaralaštva

      • govorne aktivnosti: negovanje glasovne kulture, bogaćenje dečijeg rečnika i gramatički pravilnog govora, verbalno izražavanje i komunikacija, monološki govor i pričanje, govorno stvaralaštvo i upoznavanje sa književnošću
      • dramske aktivnosti ( neverbalno predstavljanje i izražavanje gestom ,mimikom i pantomimom, predstavljanje i izražavanje zvukom i glasom i upoznavanje dramske umetnosti
      • likovne aktivnosti: crtanje, slikanje, plastično oblikovanje (od prirodnih materijala, papira, otpadnih materijala, elementi primenjene umetnosti) i estetsko doživljavanje
      • muzičke aktivnosti: slušanje muzike, pevanje, sviranje (upoznavanje muzičkih instrumenata, sviranje na Orfovom instrumentarijumu- štapići, kastanjete, drveni bubanj, daire, zvečke, praporci, triangl...)
      • plesne aktivnosti : plesne improvizacije, plesne dramatizacije, narodne igre i plesovi dostupni deci.

 

ENGLESKI JEZIK

Sve što se u našoj ustanovi uči iz engleskog jezika dete treba da doživi kroz muziku i pokret, posmatranje, igru, glumu, crtanje i naravno, kroz uobičajenu komunikaciju sa što manje prevođenja. Engleski jezik se uči svakodnevno, u svim vaspitnim grupama, sa minutažom koja se povećava sa uzrastom dece.
Jezička građa se usvaja slušanjem, ponavljanjem i upotrebom u govornim situacijama uz maksimalno korišćenje očiglednih nastavnih sredstava. 


U učenju engleskog jezika sa decom predškolskog uzrasta primenjuju se sledeći pristupi ili metode rada:

Oralni pristup - što je uzrast dece manji to je oralni pristup duži. On je u vezi sa osnovnim ciljem nastave engleskog jezika, a to je komunikativna kompetencija malog učenika tj. sposobnost sagovornika da se služi jezikom u stvarnim životnim situacijama. Ovaj pristup u početnoj nastavi podstiče samostalnost u učenju, vežbanje pažnje i razvijanje memorije. Živa nastavnikova reč kao uzor za podražavanje ostaje baza za formiranje govornog jezika.

Integrisani pristup - zavisno od uzrasta deteta jezik se usvaja mehanički i kognitivno, s tim da kod dece do puberteta preovladava mehanički način učenja. Fraze, klišei i fonetski sistem najlakše se, na ovom uzrastu, usvajaju oponašanjem i ponavljanjem, za razliku od starije dece koji usvajaju spoznajno, odnosno objašnjavanjem i uvidom u jezički sistem.

Multimedijski pristup - znači korišćenje audio-vizuelnih sredstava (TV, CD-plejer i sl.) koji doprinose boljem usvajanju nastavnog programa. Osnovna funkcija ovog pristupa je motivacija deteta da progovori stranim jezikom.

Ilustrativno-demonstrativna metoda (učenje pomoću slika tzv. flashcards, wallcharts...).

Dramatizacija tekstova (poznatih priča ili bajki).

Mesečni tematski planovi nastave engleskog jezika su prilagođeni, povezani i u interakciji sa tematskim planovima vaspitača na srpskom jeziku.

SPEAK UP English Language Plan for preschool children:

September

Greetings! Hello teacher!

What’s your name? How old are you?

Me and my friends

My family

Colours

October

Animals: In my farm

Children of the World

Numbers up to 10 - 20

Goodbye Summer, Hello Fall

Let's wash our hands

November

Opposites

My body

Left and right

Home sweet home

In the Zoo, animals

December

Winter time, it's so cold

Winter sports

Let's dance

Jingle bells

Christmas Time

January

Holidays

Snow time, make a Snowman!

My winter clothes

It’s time to eat! It’s time to drink!

February

My town, my street

Where do you live?

Food - Breakfast

Happy Valentine's day!

March

My dearest mummy

Spring time

Animals: domestic

Inside and outside

Opposites

April

April's fun

Easter time

Wild animals

Fruits and vegetables

Happy birthday! Party time!

May

In the park

Food - Lunch

My body

Traffic

Arts

June

Earth, Space

Planets

Hello Summer! It’s time to play

Fruit, fruit, sweet fruit

July

Oceans and the Seas

Animals in the Sea

Outdoor games

Summer holiday

August

My friends

Numbers, colours

Big ship sailing

Clothes

Summer fun!

DEČIJE SAMOPOŠTOVANJE

U NAŠEM VRTIĆU REALIZUJEMO PROGRAM ZA PODSTICANJE DEČIJEG SAMOPOŠTOVANJA, AUTORA mr IBOJE GERA I mr LJUBICE DOTLIĆ, SA CILJEM RAZVIJANJA OSNOVNIH MORALNIH VREDNOSTI KOD DECE:

NEGOVANJEM DEČIJEG SAMOPOUZDANJA,

RAZVIJANJEM POZITIVNIH EMOCIJA I POZITIVNE SLIKE O SEBI,

PODSTICANJEM PRAVA NA SOPSTVENU PRIVATNOST.

PROGRAM OSTVARUJEMO KROZ RAZNE RADIONICE I IGRE, GDE SU UKLJUČENI I RODITELJI, A SASTOJI SE IZ SLEDEĆIH MATRICA:

PORODIČNI SPOMENAR (podrazumeva angažovanost roditelja u cilju podsticanja i jačanja porodičnih veza, kao i poštovanja u porodici)

LIČNI KOVČEŽIĆ (pravo deteta na svoju privatnost) i

SVITAK DEČIJIH PRAVA (pravo deteta na svoju individualnost i identitet).

 

PROGRAM PREVENTIVNE ZDRAVSTVENE ZAŠTITE

U saradnji sa Domom zdravlja Novi Sad naš vrtić dva puta mesečno obilazi lekar specijalista pedijatar
dr Galina Gavanski u smislu preventivne zdravstvene zaštite, koja se ogleda u pronalaženju
eventualnih zaraznih bolesti kod dece i rad na njihovom sprečavanju i širenju.
Deca su uveliko naviknuta na nju i prosto je obožavaju.