Godišnji izveštaj za 2016.godinu Vojvodina AD Novi Sad
У складу са чланом 50. и 51. Закона о тржишту капитала (Сл.гласник РС 31/11, 112/15) ЧЛАНОМ 3. Правилника о садржини, форми и начину објављивања годишњих, полугодишњих и кварталних извештаја јавних друштава (Сл.гласник РС 14/12, 5/15) чланом 29. и 30. Закона о рачуноводству (Сл.гласник РС 62/13) и чланом 368. Закона о привредним друштвима (Сл.гласник РС 36/11, 99/11, 83/14, 5/15) ВОЈВОДИНА АД НОВИ САД , Нови Сад, Трг Слободе 2, МБ: 08240540 објављује
ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈ ЗА 2016. ГОДИНУ
I ФИНАНСИЈСКИ ИЗВЕШТАЈИ ЗА 2016. годину
Биланс стања, Биланс успеха, Извештај о осталом резултату, Извештај о токовима готовине, Извештај о променама на капиталу, Напомене уз финансијске извештаје су прилог овом извештају.
Напомена: финансијски извештаји за 2016.годину нису усвојени од стране Скупштине Војводина ад Нови Сад.
II ИЗВЕШТАЈ О РЕВИЗИЈИ ЗА 2016. Годину
Извештај о извршеној ревизији годишњих финансијских извештаја за 2016.годину од стране предузећа за ревизију ХЛБ ДСТ-Ревизија из Новог Београда је прилог овом извештају.
Напомена: Извештај о ревизији није усвојен од стране Скупштине Војводина ад Нови Сад.
III ИЗВЕШТАЈ О ПОСЛОВАЊУ ВОЈВОДИНА АД НОВИ САД ЗА 2016. годину
1. Организациона структура друштва
ВОЈВОДИНА акционарско друштво за угоститељство и туризам основана је 1991.године и настала је поделом хотелско туристичког предузећа Варадин.
Основна делатност друштва је пружање хотелских услуга смештаја и исхране и ресторатерских услуга.
Уз основну делатност друштво се определило да један део објекта хотела приведе намени за издавања у закуп, те је то споредна делатност дуги низ година, којом се остварује знатан приход.
Друштво је организовано као целина, без пословних јединица и огранака, по службама и одељењима, и то:
- служба за организацију и рад хотела
- служба за правно-економске и опште послове.
Службу за организацију и рад хотела чине одељења:
- смештаја
- кухиње
- ресторана
- одржавања хигијене
- техничког одржавања.
2. Кадровска структура и информације о кадровским питањима
У друштву је запослено 51 запослена од чега су двоје запослених на одређено време, троје раде са половином радног времена (код нас и у АД Путник).
Од укупног броја запослених жена је 32.
Квалификациона структура запослених је следећа:
Висока стручна спрема 9
Виша стручна спрема 2
Висококвалификован 1
Средња стручна спрема 20
Квалификован 13
Неквалификован 6
Кадровском политиком се не предвиђа повећање броја запослених, већ кретања могу бити изазвана природним одливом и захтевима који проистекну применом прописаних законских норми.
Зараде запосленима и накнаде за долазак и одлазак са посла исплаћују се редовно и то путни трошкови до 5. у току месеца, а зараде у два дела и то први део до 12. у наредном месеци односно други део до 30. такође наредног месеца.
28. октобра 2014.године потписан је нови Колективни уговор који је усаглашен са изменама прописа који уређују област радних односа, заштите запослених и осигурања и који је у примени од наведеног датума. Овим уговором регулисано је као новина посебно евидентирање ноћног рада запослених (раније је био урачунат у основну цену рада).
22. јануара 2015.године закључен је Анекс број 1 Колективног уговора Војводина ад Нови Сад који је обухватио усаглашавање основних зарада за све врсте послова, а у односу на промену минималне цене рада по часу (повећање) које je важило и за целу 2016. годину.
Исплаћене зараде и остала примања већа су у односу на претходну годину за 2,5%. Просечна бруто зарада у 2016.години износи 52.197 динара, а нето зарада 37.741,10 динара. Исплаћена зарада садржи у себи: основну зараду, накнаду за минули рад, накнаду за исхрану, накнаду за регрес за годишњи одммор.
3. Приказ резултата пословања, финансијског положаја и показатељи пословања
Током године извршена су улагања у основна средства у износу од 5.540.019 динара. Највећи део ових улагања се односи на радове који су изведени на објекту: електро инсталацијама водоводној и канализационој инсталацији, поправке крова, замена подних облога, адаптација купатила у хотелским собама, замена дела дотрајалог намештаја такође у хотелским собама. Сва улагања су финансирана из сопствених средстава.
Такође улагања је било у пројекте и програме везане за безбедност и заштиту на раду и противпожарну заштиту, завршетак послова започетих у 2015.години: израда противпожарне пасареле, замена комплетне централе за дојаву пожара на рецепцији и доградња на централи за дојаву пожара која покрива приземље хотела са комплетном заменом свих јављача пожара, уклањање и постављање новог громобрана.
Улагања на грађевинском објекту износе 3.362.787 динара, за противпожарну жаштиту 1.414.409 динара и 762.823 динара за осталу опрему.
За трошкове текућег одржавања опреме и објекта утрошено је 1.792.920 динара.
За набавку неопходног ситног инвентара и радне одеће и обуће за запослене издвојено је 1.095.099 динара.
Набавна вредност нематеријалних улагања на крају године износе 460.074 динара, њихова исправка вредности је 71.758 динара. Аванси за некретнине и њихова исправка вредности износе 4.085.442 динара. Набавна вредност некретнина и опреме износе 206.440.143 динара, исправка вредности 113.054.206 динара,тако да укупна садашња вредност нематеријалних улагања, некретнине и опреме износи 93.774.251 динар.
Обрачуната амортизација грађевинских објеката износи 3.036.523 динара, опреме 859.469 динара, нематеријалних улагања 43.286 динара. Укупно обрачуната амортизација износи 3.939.278 динара.
Аванси дати добављачима за извођење радова на опреми у хотелу (Метрико траде) из ранијих година износе 4.085.442 динара. За ове авансе извешена је исправка вредности у целокупном износу. Аванс је из 2010.године по основу којих нису изведени сви радови. Постоји правоснажна судска пресуда за извршење, али како је субјект блокиран у непрекидном трајању од 2011.године до наплате није дошло. У 2012.години покренут је али и обустављен стечајни поступак.
Залихе материјала на дан 01.01.2016.године износе 233.006 динара, а на крају године 406.189 динара.
Дати аванси добављачима износе 106.812 динара.
Потраживања од купаца у земљи на 31.12.2016.године износе 2.856.662 динара, сумњива и спорна потраживања износе 1.113.169 динара, потраживања од купаца из иностранства износе 56.624 динара. Исправка вредности ових потраживања износи 2.294.325 динара.
По годишњем попису са потраживања од купаца из земље на спорна и сумњива потраживања пренет је износ од 154.852 динара.
Потраживања за пазар у готовини који се односи на 30. и 31.12.2016.године износи 411.979 динара.
Потраживања за накнаде боловања преко 30 дана износе 212.981 динара.
Депозит у каси на рецепцији за враћање кусура износи 9.306 динара, депозит као обезбеђење плаћања од закупаца износи 60.000 динара.
Новчана средства на текућим рачунима у динарским средствима износе 1.642.082 динара.
На девизном рачуну у Ерсте банци стање на 31.12.2016.године 3.154.200 динара, прерачунато по курсу еура од 123,4723 динара.
Порез на додату вредност у рачунима из 2016.године пренетом у 2017. годину износи 117.815 динара.
Одложена пореска средства износе 5.441.769 динара, а одложене пореске обавезе износе 3.338.821 динар.
Основни капитал износи 84.464.000 динара. У укупној структури 70% чини капитал Конзорцијума АД Палић из Суботице и Маестрал из Будве који је пренет на привремено управљање Дирекцији за управљање одузетом имовином Републике Србије. 13,7% је учешће акционара Ђуровић Александра, а 16,3% је учешће осталих малих акционара. Током године није било промена на основном капиталу, односно откупа акција на Београдској берзи није било, нити нових емисија акција, те је структура капитала и даље иста.
Губитак текућег пословања износи 387.812 динара, а губитак по основу одложених пореских обавеза износи 2.066.609 динара, тако да је укупни губитак 2.394.421 динар.
Губитак из ранијих година износи 41.077.569 динара и односи се на 2007., 2008., 2010., 2011. и 2013. и 2015.годину. Укупни кумулирани губитак износи 43.471.990 динара.
Резервисања по основу МРС 19 за отпремнине запослених на почетку године износила су 1.971.776 динара, а на крају године 2.283.114 динара.
Дугорочне обавезе износе 48.753.669 динара и односе се на уплате Палић АД Суботица по основу обавеза из уговора са Агенцијом за приватизацију из 2009.и 2010.године, која је те исте године и поништена.
.
Примљени аванси на 31.12.2016.године износе 231.883 динара.
Примљени депозити по основу уговора о закупу износе 60.000 динара.
Обавезе према добављачима из земље износе 6.227.665 динара, од чега се највећи део односи на обавезе према јавним предузећима за воду, ел.енергију, грејање. Обавезе према добављачима из иностранства односе се на агенцију Booking.com из Холандије за провизију на услуге резервације смештаја гостију од стране овог резервационог система, а који се односи на децембар месец 2016.године у износу од 48.578 динара.
Обавезе према запосленим износе 3.046.349 динара и односе се на зараду, породиљско боловање и боловање преко 30 дана за децембар месец, а које су исплаћене у јануару 207.године. Обавезе по основу уговора за привремене иповремене послове и уговора о раду неизвршних директора износе 324.962 динара.
Обавезе по основу пореза на додату вредност, а која се односи на децембар месец и обавеза по основу годишњег пописа износи 523.650 динара. Ове обавезе су измирене у законом предвиђеним роковима.
Обавезе по основу осталих јавних прихода: боравишна такса, порез на имовину накнада за уређење животне средине, комунална такса за истицање фирме и слично износе 1.325.583 динара.
Пословањем у 2016.години остварен је укупан приход од 82.878.464 динара. Од овог износа приходи од основне делатности износе 42.951,730 динара и већи су за 30% него претходне године. Приходи од накнаде штета од осигуравајуће куће ДДОР Нови Сад износе 310.389 динара. Приходи од издавања простора у закуп износе 36.943.574 динара и мањи су за 1 % него претходне године. Приходи од префактурисаних трошкова закупа (грејање, ел.енергија, вода, телефон) износе 2.400.736 динара и мањи су за 9% него претходне године.
Учешће прихода од основне делатности повећало се са 45% на 52% што је значајно повећање.
Остали и финансијски приходи износе 272.035 динара, од чега се највећи део односи на приходе од отписа застарелих обавеза и позитивне курсне разлике.
Укупни расходи у 2016.години износе 83.266.276 динара, и већи су у односу на претходну годину за 9%.
Према учешћу у укупним расходима, најприсутнији су трошкови зарада који чине 50 % од укупних трошкова.
Учешће трошкова основних сировина и енергената повећано је за 2%, а њихов износ је 23.502.718 динара. У односу на претходну годину ови трошкови већи су за 18%.
Учешће осталих производних трошкова на истом је нивоу као и прошле године и износе 5.205.483 динара. У односу на претходну годину повећани су за 11 %.
Трошкови зарада и осталих примања су за 2 % су већи од прошлогодишњих и износе 42.217.474 динара. Њихово учешће у укупним трошковима смањено је за 4%.
Расходи од резервисања за отпремнине запослених износе 224.570 динара.
Трошкови амортизације износе 3.939.278 динара.
Нематеријални трошкови имају исто учешће у укупним трошковима као и претходне године, али су за 10 % већи него претходне године и износе 6.650.024 динара.
Финансијски расходи износе 242.069 динара и односе се на затезне камате за неблаговремено плаћене обавезе. Остали расходи износе 1.284.660 динара, од чега највећи део чине расходи од исправке вредности потраживања у износу од 1.103.047 динара.
Из овако исказаних података прихода и расхода, резултат пословања за 2016.годину је губитак у износу од 387.812 динара.
Редовна скуштина друштва одржана је 10.06.2016.године на којој су усвојени Финансијски извештаји и ревизорски извештај за 2015.годину, донета Одлука о избору ревизорске куће HLB-DST Revizija за ревизора за 2016.годину.
4. Улагања у циљу заштите животне средине
Улагања у циљу развоја и заштите животне средине током године није било. Редовно се спроводе све мере као и процедуре прописане за руковање отпадом и секундарним сировинама, како за стару хартију, амбалажу, електроуређаје, компјутерску опрему и потрошни материјал, дрво, метал и отпадно уље.
5. Значајнији догађаји по завршетку пословне године
Након протека пословне године није било важнијих пословних догађаја.
6. Планирани будући развој
Уложени напори и настојања да се повећа продаја смештајног капацитета током године само су наставак активности које су постављене као приоритет у пословању протекле две године.
Ефекти продаје смештајног капацитета путем система Booking.com у 2016.години стагнира.
Посматрајући физичке показатеље пословања, реализација услуга хотелијерста у 2016.години исказала је повећање од 28,4% у осносу на претходну годину. Број реализованих ноћења у 2012.години износио је 12891, у 2013.години опао је за 5,5% односно остварено је 10894 ноћења. У 2014.години број ноћења је смањен за још 9,5 % те је остварено само 9857 ноћења. У 2015. години број ноћења је за 19 % је више него претходне године и износио је 11.719 ноћења.
У 2016.години искоришћеност смештаја је повећана и на нивоу је од 32,76 %. Ноћења страних гостију су већа него домаћих и они се просечно дуже задржавају него домаћи гости.
Просечно задржавање гостију 2016. године повећан је на 1,64 дана.
7. Активности истраживања и развоја
Иако постоје надања да ће се потраживања од великих дужника наплатити, висока је стопа ризичности наплате ових спорних потраживања због дуготрајне блокаде текућих рачуна и стечајних поступака и то од:
- Metrico trade, Београд - аванс за радове на опреми
- Dance sport asociacia, Нови Сад – за извршене хотелске услуге
- Албатоурс, Лесковац – за извршене хотелске услуге
- Тим кућа доо Нови Сад – за угоститељске услуге
- Metrico, Београд – за услуге закупа пословног простора
- Пивница Steiger доо Зрењанин– за услуге закупа пословног простора
- Supratravel, Словенија – за извршене хотелске услуге
8. Информације о откупу сопствених акција
Друштво није стицало сопствене акције од сачињавања претходног годишњег извештаја.
Акционарско друштво Војводина ад Нови Сад, и у 2016.години наставља пословање са ограничењима у располагању имовином и неразјашњеним имовинско правним односима због поништаја поступка приватизације и одузимања имовине стечене у поступку приватизације од Конзорцијума – Палић ад Суботица и Маестрал Будва – од стране Министарства правде Републике Србије, који је поверен Дирекцији за управљање одузетом имовином, а по основу решења Вишег суда у Београду из 2010.године о привременом одузимању.
9. Постојање огранака
Друштво не поседује огранке
10. Изложеност ценовном, кредитном и ризику ликвидности, стратегија за управљање овим ризицима и оцена њихове ефикасности
Друштво је изложено ризику промена цена својих услуга, поготово услуга хране, а последњих година и услуге смештаја.
Друштво није изложено тржишном ризику у погледу финансијских инструмената јер не држи хартије од вредности намењене продаји.
Друштво води рачуна да се ограничи изложеност кредитном ризику по сваком појединачном послу.
11. Послови са повезаним лицима
Друштво нема послова са повезаним лицима
12. Кодекс корпоративног понашања
На основу Статута ВОЈВОДИНА ад Нови Сад, 2012.године донет је Кодекс корпоративног управљања Војводина ад Нови Сад којим су регулисана: права акционара, заштита интереса малих акционара и транспарентност рада и коришћења интернета.
Овим правилима је регулисано учешће у гласању акционара, учешће у расподели добити, одобравање емисија додатних акција, потпуно и благовремено информисање,равноправан третман акционара у оквиру сваке серије акција, заштита мањинских акционара од акционара који имају већину.
Војводина ад Нови Сад ће свим заинтересованим странама које учествују у процесу корпоративног управљања обезбедити правовремен и редован приступ информацијама.
Обелодањивање података Војводина ад Нови Сад обухватаће битне податке о:
- финансијским и пословним резултатима
- бизнис плановима и постављеним циљевима
- значајном власништву над акцијама и праву гласа
- политици накнада чланова Одбора директора и информацијама о члановима Одбора
- предвидивим факторима ризика
- питањима која се односе на запослене
- политици управљања.
Извршни и неизвршни директори Војводина ад Нови Сад треба да делују у доброј намери, са дужном пажњом и бригом и у најбољем интересу Војводина ад Нови Сад и акционара.
Одбор директора има могућност да објективно и самостално просуђује о корпоративним пословима.
Одбор директора се стара о примени и спровођењу Кодекса корпоративног управљања као и усклађености понашања и деловања са принципима корпоративног управљања.
13. Стратегија развоја за наредну годину
Треба истаћи да је пуно проблема који оптерећују пословање, њихово отклањање је предуслов за планирање нових послова, захвата и стабилизовања пословања.
За њихово решавање потребно је ангажовање знатних новчаних средстава, тако да између осталог треба навести најбитније односно најпрече, а то су следећи:
А) Старост грађевинског објекта:
1. потребно је наставити са реновирањем свих купатила у хотелским собама и многе комплетне собе,
2. осавременити вешерај куповином нових професионалних веш машина.
Б) Проблеми са улазном рампом у строги центар града (пешачка зона) – за возила гостију хотела, аутобуса, такси возила.
В) Старосна структура запослених јако висока и да је услед болести већи број радника смањене радне способности или су на боловању.
Нови Сад, март 2017.године
Извршни директор
Војводина ад
_________________
Стеван Рајић
NAPOMENE UZ
FINANSIJSKE IZVEŠTAJE
ZA 2016. GODINU
VOJVODINA AD NOVI SAD
NOVI SAD, mart 2017. godine
NAPOMENE UZ FINANSIJSKE IZVEŠTAJE
1. OPŠTE INFORMACIJE O DRUŠTVU
„VOJVODINA“ akcionarsko društvo za ugostiteljstvo i turizam (u daljem tekstu: Društvo), iz Novog Sada, sa sedištem je u ulici Trg Slobode broj 2.
Registarski broj: BD 74443/2005 od 06.07.2005.
Poreski identifikacioni broj: 100277703
PDV broj: 132705482
Matični broj: 08240540
Društvo je osnovano 1991.godine, a kao akcionarsko društvo organizovano je od 06.03.2009 .godine i upisano u registar kod Agencije za privredne registre 28.04.2009. godine pod brojem 42220/2009. Ukupan broj akcija je 84.464, od čega većinu čine akcije Konzorcijuma Palić d.o.o. - u stečaju Subotica i Maestral turs d.o.o. Budva -59.123 akcija.
Agencija za privatizaciju Republike Srbije Odlukom br. 10-1957/10-1658/02 od 14.05.2010. godine je raskinula Ugovor o prodaji društvenog kapitala metodom javne aukcije, zbog neizvršavanja obaveza predviđenih za prvu godinu privatizacije, tj. uložena sredstva nisu bila za osnovnu delatnost.
Rešenjem Višeg suda u Beogradu broj Poi-Po1br.24/10 od 12.04.2010. godine privremeno je oduzeto od Konzorcijuma i ustanovljena zabrana raspolaganja svim pravima, otuđenje i pravo glasa. Direkcija za upravljanje oduzetom imovinom Republike Srbije, je 22.07.2010. godine zaključila Ugovor broj 46-00-10/2010-02 i poverila na upravljanje i kontrolu društva upravitelju Lalić Živoradu, koji je ujedno i direktor društva.
21.02.2013. godine Direkcija za upravljanje oduzetom imovinom Republike Srbije raskida Ugovor o poveravanju na upravljanje i kontrolu društva sa Lalić Živoradom.
Prema Statutu, organi društva su:
- Skupština akcionara
- Odbor direktora od tri člana – izvršni direktor i dva neizvršna direktora
Jedan od neizvršnih direktora prema odredbama Statuta mora biti iz Direkcije za upravljanje oduzetom imovinom Republike Srbije.
Lice ovlašćeno za zastupanje je Rajić Stevan, izvršni direktor.
Odbor direktora čine izvršni direktor Stevan Rajić i neizvršni direktori Aleksandra Papić i Milan Stamenić.
Pretežna delatnost društva je: hoteli, moteli i sličan smeštaj (šifra – 5510).
Poslovni računi za plaćanja u unutrašnjem platnom prometu su otvoreni kod:
- ERSTE BANK
- KOMERCIJALNA BANKA
Devizni račun je otvoren kod ERSTE BANK.
Prema kriterijumima za razvrstavanje po Zakonu o računovodstvu, Društvo je za 2016. godinu razvrstano kao malo pravno lice. Prosečan broj zaposlenih je 51,4. Na kraju godine broj zaposlenih je 51.
Kvalifikaciona struktura zaposlenih na dan 31.12.2016.godine:
- visoka stručna sprema 9
- viša stručna sprrema 2
- visokokvalifikovani 1
- srednja stručna sprema 20
- kvalifikovani radnici 13
- niža stručna sprema 6
2. OSNOVA ZA SASTAVLJANJE FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA
Finansijski izveštaji društva VOJVODINA AD NOVI SAD za obračunski period 01.01.2016.-31.12.2016. godine sastavljeni su po svim materijalno značajnim pitanjima u skladu sa Međunarodnim računovodstvenim standardima i Međunarodnim standardima finansijskog izveštavanja, Zakonom o računovodstvu i Zakon o reviziji, drugim podzakonskim propisima donetim na osnovu tih zakona i u skladu sa usvojenim računovodstvenim politikama društva.
Finansijski izveštaji su sastavljeni pod pretpostavkom da će Vojvodina a.d. Novi Sad nastaviti sa poslovanjem u neograničenom vremenskom periodu. Ova procena se zasniva na dosadašnjem poslovanju i poziciji na tržištu, proceni budućeg kretanja tražnje za uslugama smeštaja i restoraterskim uslugama, kao i kvalitetnom i reprezentativnom položaju raspoloživog prostora za izdavanje u zakup.
U narednim godinama se očekuje neznatno poboljšanje na tržištu i poslovnom okruženju što se tiče hotelijerskih usluga.
Podaci u finansijskim izveštajmai su iskazani u hiljadama dinara (RSD), u tekstu Napomena podaci u tabelarnim prikazima su takodje iskazani u hiljadama dinara, a u komentarima uz te prikaze podaci su iskazani u dinarima.
U finansijskim izveštajima i tabelarnim prikazima podaci su iskazani kao uporedni sa 2015. godinom.
Sastavljanje finansijskih izveštaja vršeno je korišćenjem najboljih mogućih procena i razumnih pretpostavki koje imaju efekte na prezentovane vrednosti sredstava i obaveza, kao i prihoda i rashoda. Procene su zasnovane na prethodnom iskustvu i informacijama kojima se raspolagalo na dan sastavljanja finansijskih izveštaja. Procene i pretpostavke na osnovu kojih su procene izvršene su predmet stalnih provera.
Društvo je blagovremeno izvršilo pripreme i sprovelo godišnji popis imovine, potraživanja i obaveza, o čemu je sastavljen izveštaj svih komisija i Centralne popisne komisije koji je Odbor direktora na svojoj sednici od 26.01.2017. godine usvojio.
U Izveštaju o godišnjem popisu potraživanja i obaveza treba naglasiti da su stanja na kontima 2250 (bolovanja preko 30 dana), na kontima od 4500 do 46502 i 46900 i 46905 (obaveze za zarade, naknade i ostala primanja zaposlenih) iskazane bez ukalkulisavanja drugog dela zarade za decembar mesec te se u tom iznosu razlikuju od stanja u zaključnom listu 31.12.2016.godine.
Za odložene poreske obaveze i poreske prihode na kontima 2880 i 4980 u popisu su iskazana početna stanja, jer rezervisanja po MRS nisu bila izvršena do tog trenutka.
Takođe postoje razlike po popisu i na kraju godine na kontima datih avansa, dobavljača u zemlji, ispravke potraživanja od kupaca u zemlji za plaćanja koja su izvršena i pristigle fakture posle usvojenog popisa, takodje i na kontima PDV iz primljenih faktura i obračuna srazmernog dela poreza na dodatu vrednost od rashodovane opreme.
Za finansijske izveštaje Vojvodina a.d. Novi Sad odgovorna su sledeća lica:
- Stevan Rajić, izvršni direktor društva
- Snežana Alempijević, rukovodilac službe računovodstva i finansija
- Aleksandra Papić, neizvršni direktor
- Milan Stamenić, neizvršni direktor.
Na sednici Odbora direktora od 13.02.2017.godine odobreni su finansijski izveštaji za statističke svrhe: Bilans uspeha, Bilans stanja i Statistički izveštaj koji su APR predati 27.02.2017.godine i Napomene uz finansijske izveštajeza 2016.godinu.
3. USVOJENE I PRIMENJENE RAČUNOVODSTVENE POLITIKE I PROCENE
Računovodstvene politike društva su regulisane Pravilnikom o računovodstvu i reviziji Vojvodina ad Novi Sad, koji je donet 2011.godine.
Značajnije računovodstvene politike iznosimo u narednom tekstu.
3.1 Nematerijalna imovina
Nematerijalna imovina početno se vrednuju na osnovu nabavne cene. Naknadno vrednovanje vrši se po nabavnoj vrednosti umanjenoj za ispravku vrednosti. Podležu obračunu amortizacije, a počinje da se obračunava narednog meseca u odnosu na mesec u kojem se nematerijalna imovina aktivira, putem proporcionalne metode i za svako sredstvo pojedinačno.
3.2 Nekretnine, postrojenja, oprema
Nekretnine, postrojenja, oprema priznaju se kao sredstva kada je verovatno da će društvo ostvariti buduće ekonomske koristi u vezi sa tim sredstvima i za koje se očekuje da će se koristiti duže od jedne godine.
Početno vrednovanje vrši se po nabavnoj vrednosti, uvećanoj za sve zavisne troškove nabavke.
Nakon početnog priznavanja se iskazuju po nabavnoj vrednosti umanjenoj za ukupan iznos obračunate amortizacije i ukupan iznos gubitka zbog obezvredjenja.
Naknadna značajna ulaganja koja produžavaju korisni vek upotrebe uvećavaju nabavnu vrednost.
Troškovi održavanja predstavljaju rashod perioda.
Obračun amortizacije vrši se primenom proporcionalne metode.
Sredstvo se isknjižava u momentu otuđenja. Dobici ili gubici po osnovu prodaje ili otpisa sredstva priznaju se u bilansu uspeha odgovarajućeg perioda.
3.3 Investicione nekretnine
Investicione nekretnine se početno priznaju po nabavnoj vrednosti, odnosno ceni koštanja. Nakon početnog priznavanja iskazuju se po nabavnoj vrednosti umanjenoj za kumuliranu ispravku vrednosti i eventualne gubitke. Amortizacija se obračunava primenom proporcionalne metode.
3.4 Zalihe
Zalihe se vrednuju po nabavnoj ceni odnosno po ceni koštanja.U knjigovodstvu se vode vrednosno i količinski (analitički) nabavka, trošenje i stanje zaliha osnovnih sirovina i potrošnog materijala, utrošak se vode po prosečnoj nabavnoj ceni. Radna odeća i sitan inventar se jednokratno stavlja u upotrebu.
3.5 Gotovina i gotovinski ekvivalenti
Pod gotovinom se podrazumeva novac u blagajni, sredstva na tekućim i deviznom računu, kao i kratkoročni depoziti koje je lako moguće konvertovati u gotovinu bez značajnog rizika od promene vrednosti.
3.6 Kratkoročna potraživanja i plasmani
Kratkoročna potraživanja čine potraživanja od kupaca u zemlji i inostranstvu po osnovu prodaje usluga i ostala potraživanja. Pri početnom priznavanju, potraživanja se vrednuju po prodajnoj vrednosti umanjenoj za popuste i rabate.
Ispravka vrednosti se vrši za potraživanja kod kojih je od roka naplate prošlo najmanje 60 dana. Otpis potraživanje vrši se indirektnim i direktnim otpisom kada postoje uveljivi dokazi da se potraživanje neće moći naplatiti.
3.7 Rezervisanja i potencijalna sredstva i obaveze
Rezervisanja se priznaju u iznosima koji predstavljaju najbolju procenu izdataka zahtevanih da se izmiri sadašnja obaveza. Ustanovljena su dugoročna rezervisanja za otpremnine koja se odmeravaju po sadašnjoj vrednosti očekivanih budućih odliva primenom diskontne stope.
Rezervisanja za sudske sporove priznaje se u rashodima perioda.
Kada nastane odliv sredstava po osnovu izvršenog rezervisanja, stvarni troškovi se sprovode zaduženjem računa rezervisanja. Neiskorišćeni iznos rezervisanja ukida se u korist ostalih prihoda.
Potencijalna sredstva i obaveze se ne priznaju u finansijskim izveštajima već se obelodanjuju u napomenama uz finansijske izveštaje ukoliko je priliv ili odliv ekonomske koristi verovatan.
3.8 Naknade zaposlenima
Doprinosi na teret zaposlenih i na teret poslodavca evidentiraju se na teret troškova u periodu na koji se odnose. Društvo nije uključeno u druge oblike penzijskih planova.
U skladu za Zakonom o radu i Kolektivnim ugovorom, Društvo ima obavezu da zaposlenom isplati otpremninu prilikom odlaska u penziju u iznosu dve prosečne zarade ostvarene u Republici Srbiji u mesecu koji prethodi mesecu odlaska u penziju.
3.9 Prihodi i rashodi
Prihodi obuhvataju prihode iz redovne aktivnosti društva, i to prihodi od prodaje proizvoda i usluga, prihode od aktiviranja učinaka, prihode od izdavanja prostora u zakup, prihode od naknada štete i druge prihode.
Rashode čine svi troškovi koji proističu iz redovnih aktivnosti: troškovi materijala, proizvodne i neproizvodne usluge, amortizacija, nematerijalni troškovi, porezi, doprinosi, finansijski rashodi i drugo.
Prihodi i rashodi se priznaju u periodu u kome su nastali.
3.10 Porez na dobitak i odloženi porez
Konačan iznos obaveze poreza na dobitak utvrđuje se primenom poreske stope od 15% na poresku osnovicu iz Poreskog bilansa. Poreski gubici iz tekućeg perioda ne mogu se koristiti kao osnova za povraćam poreza plaćenog u prethodnim periodima, ali se mogu koristiti za umanjenje poreske osnovice budućih obračunskih perioda, ali ne duže od 5 godina.
3.11 Upravljanje finansijskim rizicima
U svom poslovanju Društvo nije izloženo tržišnom, deviznom i kreditnom riziku. Što se tiče rizika likvidnosti društvo upravlja likvidnošću sa ciljem da osigura da izvori finansiranja budu raspoloživi za izmirenje obaveza u trenutku njihovog dospeća.
3.12 Ispravke grešaka bitno značajnih vrednosti
Ispravke grešaka iz prethodnih perioda, a koje predstavljaju bitno značajne iznose ispravljaju se preko početnog stanja vrednosti gubitka i neraspoređene dobiti prethodnih godina.
3.13 Dogadjaji nakon datuma bilansa stanja
Posle usvajanja Izveštaja o godišnjem popisu do trenutka usvajanja Izveštaja o popisu naplaćena su potraživanja u iznosu od 50.000,00 dinara, a do dana odobravanja finansijskih izveštaja za objavljivanje 13.02.2016. godine naplaćena su potraživanja od kupaca u zemlji u iznosu od 293.740,00 dinara za koji iznos je umanjena ispravka vrednosti ovih potraživanja. Drugi dogadjaji nisu evidentirani.
4. OSNOVNA SREDSTVA I NEMATERIJALNA IMOVINA
Vrednost nematerijalnih ulaganja na kraju godine odnose se na ulaganja u program sistemskog softvera, program i plan gromobranske instalacije i protivpožarne zaštite.
u hiljadama RSD
OPIS |
Nabavna vrednost |
Ispravka vrednosti |
Sadašnja vrednost |
Nematerijalna ulaganja |
460 |
72 |
388 |
Ukupno: |
460 |
72 |
388 |
Dinamika promena na nematerijalnim ulaganjima
u hiljadama RSD
Red. broj |
Opis dinamike promena |
Nematerijalna ulaganja |
UKUPNO |
I. |
Nabavna vrednost |
|
|
1. |
Stanje 1.01.2016. |
387 |
387 |
2. |
Nova ulaganja |
73 |
73 |
3. |
Stanje31.12.2016. |
460 |
460 |
II |
Ispravka vrednosti |
|
|
1. |
Stanje 1.01.2016. |
29 |
29 |
2. |
Amortizacija |
43 |
43 |
3. |
Stanje31.12.2016. |
72 |
72 |
III |
Sadašnja vrednost |
388 |
388 |
Nekretnine, postrojenja i oprema iskazuju se po nabavnoj vrednosti umanjenoj za ukupnu ispravku vrednosti po osnovu amortizacije. Osnovna sredstva popisana su na kraju godine.
Rashodovana je dotrajala oprema: sistem dojave požara u hotelu i dva klima uređaja iz restorana. Manjka osnovnih sredstava nije bilo. Neotpisana vrednost rashodovanih osnovnih sredstava teretila je troškove poslovanja u iznosu od 52.755 dinara. Na prevremeno rashodovana osnovna sredstva preračunat je srazmeran iznos iskorišćenog odbitnog PDV u iznosu od 3.176 dinara.
Tokom godine izvršena su ulaganja u osnovna sredstva u iznosu od 5.467.497 dinara. Najveći deo ovih ulaganja odnosi se na: radove na elektro, vodovodnoj i kanalizacionoj instalaciji, sanacija krova, zamena podnih obloga, adaptacije kupatila u hotelskim sobama, zamena dela dotrajalog nameštaja u hotelskim sobama, klima uredjaji, kompjuteri i ulaganja u rekonstrukciju kamerno-interfonskog sistema, sistema za dojavu požara, uklanjanje i postavljanje novog gromobrana i rekonstrukcija SOS sisema u hotelskim sobama.
Obračunata amortizacije gradjevinskih objekata iznosi 3.036.523 dinara, a opreme iznosi 859.469 dinara. Ukupno obračunata amortizacija je 3.897.992 dinara.
Za potraživanje za date avanse za nekretnine u vrednosti od 4.085.442 dinara „Metrico trade“ 2010.godine za koje je izvršena ispravka vrednosti u celokupnom iznosu 2013.godine (odnosi se na dve fakture - investicioni radovi i za ova potraživanja postoji pravosnažna presuda, subjekt je blokiran u neprekidnom trajanju od 2010. godine, a u medjuvremenu je pokretan i obustavljen stečajni postupak) društvo nije dalo na izvršenje zbog svih navedenih razloga jer je veoma mala verovatnoća da do naplate može doći, a navedeni postupak bi iziskivao značajniji iznos troškova.
Za ovo potraživanje nije vršeno usaglašavanje iz razloga što postoji pravosnažna sudska presuda.
Vrednost nekretnina, postrojenja i opreme odnosi se na:
u hiljadama RSD
OPIS |
Nabavna vrednost |
Ispravka vrednosti |
Sadašnja vrednost |
Zemljište |
2.217 |
0 |
2.217 |
Građevinski objekti |
142.188 |
92.188 |
50.000 |
Postrojenja i oprema |
20.508 |
12.928 |
7.580 |
Ukupno: |
164.913 |
105.116 |
59.797 |
Vrednost investicionih nekretnina
u hiljadama RSD
OPIS |
Nabavna vrednost |
Ispravka vrednosti |
Sadašnja vrednost |
Investicione nekretnine |
41.528 |
7.938 |
33.590 |
Ukupno: |
41.528 |
7.938 |
33.590 |
Vrednost datih avansa za ulaganja u nekretnine, postrojenja i opremu
u hiljadama RSD
OPIS |
Nabavna vrednost |
Ispravka vrednosti |
Sadašnja vrednost |
Avansi za nekretnine, opremu |
4.085 |
4.085 |
0 |
Ukupno: |
4.085 |
4.085 |
0 |
Struktura sadašnje vrednosti osnovnih sredstava
u hiljadama RSD
OPIS |
Iznos 2016. |
Struktura (%) |
Iznos 2015. |
Struktura (%) |
Zemljište |
2.217 |
2,4 |
2.217 |
2,4 |
Građevinski objekti |
50.000 |
53,5 |
48.774 |
53,1 |
Oprema |
7.580 |
8,1 |
6.373 |
6,9 |
Investicione nekretnine |
33.590 |
36,0 |
34.489 |
37,6 |
Avansi |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ukupno: |
93.386 |
100,0 |
91.853 |
100,0 |
Dinamika promena na nekretninama i opremi
u hiljadama RSD
Red. broj |
Opis dinamike promena |
Zemljište |
Građevinski Objekti |
Oprema |
Oprema u pripremi |
Avansi |
UKUPNO |
I. |
Nabavna vrednost |
|
|
|
|
|
|
1. |
Stanje1.01.2016. |
2.217 |
138.825 |
18.668 |
|
4.085 |
163.795 |
2. |
Nova ulaganja |
|
3.363 |
2.119 |
|
|
5.482 |
3. |
Otuđenja i rashod. |
|
|
-279 |
|
|
-279 |
|
Stanje31.12.2016. |
2.217 |
142.188 |
20.508 |
|
4.085 |
168.998 |
II |
Ispravka vrednosti |
|
|
|
|
|
|
1. |
Stanje1.01.2016. |
|
90.050 |
12.295 |
|
4.085 |
106.431 |
2. |
Amortizacija |
|
2.138 |
859 |
|
|
2997 |
3. |
Rashodovanje |
|
|
-226 |
|
|
-226 |
|
Stanje31.12.2016. |
|
92.188 |
12.928 |
|
4.085 |
109.201 |
III |
Sadašnja vrednost |
2.217 |
50.000 |
7.580 |
0 |
0 |
59.797 |
Dinamika promena na investicionim nekretninama
u hiljadama RSD
Red. broj |
Opis dinamike Promena |
Investicione nekretnine |
UKUPNO |
I. |
Nabavna vrednost |
|
|
1. |
Stanje 1.01.2016. |
41.528 |
41.528 |
2. |
Nova ulaganja |
|
|
3. |
Stanje31.12.2016. |
41.528 |
41.528 |
II |
Ispravka vrednosti |
|
|
1. |
Stanje 1.01.2016. |
7.039 |
7.039 |
2. |
Amortizacija |
899 |
899 |
3. |
Stanje31.12.2016. |
7938 |
7938 |
III |
Sadašnja vrednost |
33.590 |
33.590 |
Ukupna stalna imovina na 31.12.2016.godine iznosi 93.774.252 dinara.
5. ZALIHE
Zalihe materijala, sitnog inventara, radne odeće i obuće procenjuje se po nabavnoj vrednosti, obračun izlaza vrši se po prosečnoj nabavnoj vrednosti. Za obračun utroška sirovina primenjuje se Pravilnik o normativima i kalu.
Popis zaliha vrši se na kraju svakog meseca. Po godišnjem popisu 31.12.2016.godine ustanovljen je manjak sirovina u Šanku restorana u iznosu od 938,91 dinar. Na navedeni manjak obračunat je PDV u iznosu od 672,04 dinara. Ukupne zalihe sirovina i pomoćnog materijala na 31.12.2016.godine iznose 406.189 dinara.
Struktura zaliha na dan 31.12.2016. godine je sledeća:
u hiljadama RSD
Opis |
2016. |
2015. |
Zalihe materijala |
406 |
233 |
Dati avansi |
107 |
76 |
Ispravke vrednosti |
0 |
0 |
Ukupno: |
513 |
309 |
Dati avansi
U okviru računa datih avansa iskazan je iznos od 106.812 dinara. U narednim tabelama data je struktura ovih avansa.
u hiljadama RSD
R.b. |
Naziv pravnog lica |
Mesto |
Iznos |
Godina uplate |
1. |
Tiploman SZR |
Novi Sad |
3 |
2014. |
2. |
CHW |
Novi Sad |
4 |
2014. |
3. |
Nis gasprom neft |
Beograd |
29 |
2016. |
4. |
BAGO doo |
Novi Sad |
35 |
2016. |
5. |
Sons CTD |
Novi Sad |
19 |
2011. |
6. |
Infostar |
Beograd |
13 |
2016. |
7. |
Avalon EC |
Novi Sad |
4 |
2015. |
|
Ukupno |
|
107 |
|
Starosna struktura datih avansa
u hiljadama RSD
R.b. |
Naziv starosne grupe |
Iznos |
% učešća |
1. |
Dati avansi u tekućoj godini |
77 |
72 |
2. |
Dati avansi stari od 1 do 2 godine |
4 |
4 |
3. |
Dati avansi stari od 2 do 3 godine |
7 |
7 |
4. |
Dati avansi stariji od 3 godine |
19 |
17 |
|
UKUPNO AVANSI PO BILANSU |
107 |
100 |
6. KRATKOROČNA POTRAŽIVANJA I PLASMANI
Kratkoročna potraživanja se odnose na potraživanja koja dospevaju do godinu dana.
Kratkoročna potraživanja i plasmani na 31.12.2016. godine odnose se na:
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Kupci u zemlji |
3.970 |
3.807 |
Ispravka vrednosti kupaca u zemlji |
(2.230) |
(1.375) |
Kupci u inostranstvu |
57 |
64 |
Ispravka vrednosti kupaca iz inostranstva |
(64) |
(64) |
Potrživanja od zaposlenih za predaju pazara |
412 |
314 |
Potraživanja od fondova za bolovanja |
213 |
334 |
Gotovina i gotovinski ekvivalenti |
4.856 |
4.494 |
Ostala kratkoročna potraživanja |
9 |
9 |
Porez na dodatu vrednost |
118 |
- |
Aktivna vremenska razgraničenja |
5.442 |
7130 |
UKUPNO: |
12.782 |
14.713 |
Aktivna vremenska razgraničenja – odložena poreska sredstva, u računovodstvenim dokumentima iskazana su u iznosu od 5.441.769 dinara, a u Bilansu stanja na ovoj stavci iskazan je prebijeni iznos izmedju odloženih poreskih sredstava i obaveza te je iskazan kao iznos od 2.103 hiljada dinara.
Kupci u zemlji i iz inostranstva
Potraživanja od kupaca u zemlji iznose 2.856.662 dinara. Sumnjiva i sporna potraživanja iznose 1.113.169 dinara. Ukupno izvršena ispravka potraživanja je 2.230.268 dinara. Po godišnjem popisu potraživanja od kupaca u zemlji u iznosu od 154.852 dinara preneta su na sumnjiva i sporna potraživanja. Potraživanja od kupaca iz inostranstva iznose 56.624 dinara, ispravka vrednosti ovih potraživanja je 64.057 dinara. Usaglašavanje stanja sa kupcima u zemlji vršeno je uglavnom sa 30.11.2016.godine.
Posle usvajanja Izveštaja o godišnjem popisu do trenutka usvajanja Izveštaja o popisu naplaćena su potraživanja u iznosu od 50.000,00 dinara. Takodje do dana odobravanja finansijskih izveštaja naplaćena su potraživanja od kupaca u zemlji u iznosu od 293.740,00 dinara za koji iznos je umanjena ispravka vrednosti ovih potraživanja, što je knjigovodstveno sprovedeno pod 31.12.2016.godine i ono čini saldo koji je naveden u prvom stavu.
Potraživanja od kupaca u zemlji sa većim saldom
u hiljadama RSD
Red. broj |
Naziv kupca i mesto |
Iznos |
1. |
Metrico DOO Beograd |
226 |
2. |
Balkanik doo Valjevo |
192 |
3. |
Brice Derochette DOO Novi Sad |
220 |
4. |
Šahovski savez Srbije |
173 |
5. |
Dance sport Novi Sad |
183 |
6. |
Tim kuća DOO Novi Sad |
166 |
7. |
Dvor STR – Vorgić Slobodan |
367 |
8. |
Pivnica steiger DOO Zrenjanin |
145 |
9. |
Hunter – Zlatinka |
127 |
10. |
Status STR – Stavnjak Zoran |
163 |
11. |
LunaVIP noćni bar Rastik Djordje Novi Sad |
122 |
12. |
Omega tours doo Kragujevac |
101 |
13. |
Ustanova SKC Novi Sad |
215 |
14. |
Društvo National travel |
298 |
|
UKUPNO |
2.698 |
Starosna struktura potraživanja od kupaca u zemlji
u hiljadama RSD
R.b. |
Naziv starosne grupe |
Iznos |
% učešća |
1. |
Potraživanja od kupaca koja nisu dospela za naplatu |
1.024 |
26 |
2. |
Potraživanja od kupaca čiji je rok protekao do tri mes. |
903 |
23 |
3. |
Potraživanja od kupaca čiji je rok naplate protekao od tri do šest meseci |
53 |
1 |
4. |
Potraživanja od kupaca čiji je rok naplate protekao od šest meseci do jedne godine |
826 |
21 |
5. |
Potraživanja od kupaca čiji je rok naplate protekao od jedne do dve godine |
16 |
0 |
6. |
Potraživanja od kupaca čiji je rok naplate protekao od dve do tri godine |
161 |
4 |
7. |
Potraživanja od kupaca čiji je rok naplate stariji od tri godine |
987 |
25 |
|
UKUPNO |
3.970 |
100 |
Usaglašenost potraživanja od kupaca u zemlji (ceo saldo)
R.b. |
|
Broj kupaca |
Vrednost u hiljadama RSD |
1. |
Usaglašeno 100 % |
3 |
33 |
2. |
Usaglašeno delimično |
- |
- |
3. |
Nije usaglašeno |
60 |
3.937 |
|
UKUPNO |
63 |
3.970 |
Potraživanja od kupaca u zemlji koja su utužena i na izvršenju ali se ne mogu naplatiti zbog blokade iznose 328.274 dinara, potraživanja utužena kod kojih je pokrenut stečaj, ali su i blokirani, iznose 411.517 dinara. Potraživanja za koja su puštene menice i blokirani su u periodu dužem od godinu dana iznose 176.665 dinara. Za navedena potraživanja je mala verovatnoća da će se naplatiti i iznose 916.456 dinara. To su potraživanja od Dance sport plesna asocijacija, Tim kuća DOO, Promodar, Albatours, Stonoteniski savez Srbije, Metrico DOO, Pivnica Steiger DOO.
Potraživanja od kupaca iz inostranstva
u hiljadama RSD
Red. broj |
Naziv kupca i mesto |
Iznos |
Neusaglašeno |
1. |
Supra travel –Kranj Slovenija |
51 |
51 |
2. |
SP Loka turist |
13 |
13 |
|
UKUPNO |
64 |
64 |
Od roka naplate ovih potraživanja proteklo je više od tri godine i mala je verovatnoća za naplatu ovih potraživanja.
Ova potraživanja nisu usaglašena.
Druga potraživanja
Potraživanja od zaposlenih
Potraživanja od zaposlenih odnose se na zaprimljen pazar u gotovini sa Recepcije i Restorana od 30. i 31.12.2016.godine a koji je predat u januaru 2017.godine i iznose 411.979 dinara.
Ostala potraživanja
Ostala potraživanja odnose se na potraživanje za isplaćene naknade bolovanja preko 30 dana od Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje u iznosu od 135.463 dinara i porodiljsko bolovanje u iznosu od 77.518 dinara. U ovoj grupi potraživanja je i depozit u kasi na recepciji za vraćanje kusura u iznosu od 9.306 dinara.
7. GOTOVINSKI EKVIVALENTI I GOTOVINA
Gotovinski ekvivalenti i gotovina iznose 4.856.282 dinara, a struktura je prikazana u sledećoj tabeli:
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Prelazni račun |
2 |
33 |
Sredstva na tekućem računu |
1.641 |
546 |
Blagajna |
60 |
60 |
Čekovi gradjana |
0 |
0 |
Devizni račun |
3.154 |
3.855 |
Ukupno: |
4.856 |
4.494 |
Stanje na deviznom računu na 31.12.2016.godine iznosi 25.545 eura. Obračun je vršen po srednjem kursu za euro od 123,4723 dinara.
8. POREZ NA DODATU VREDNOST
Porez na dodatu vrednost odnosi se na porez u primljenim fakturama po opštoj stopi iz računa koji terete rashode 2016.godine, a odnose se na poreski period januar 2017.godine i iznosi 117.815 dinara.
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Porez na dodatu vrednost |
118 |
- |
Ukupno: |
118 |
- |
9. ODLOŽENA PORESKA SREDSTVA
U okviru ove pozicije obuhvaćena su samo odložena poreska sredstva.
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Odložena poreska sredstva |
5.442 |
7.130 |
Ukupno |
5.442 |
7.130 |
Odložena poreska sredstva su nastala po osnovu rezervisanja po MRS 12 i to po dva osnova: otpremnine za odlazak u penziju i sredstva koja se mogu koristiti po osnovu gubitka u poreskim bilansima do 2020.godine. Odložena poreska sredstva su prvi put uvedena 2013.godine.
Po osnovu otpremnina iznos po početnom stanju je 295.766 dinara, a iz tekuće godine 46.701 dinar, što je ukupno 342.467 dinara.
Po drugom osnovu odložena poreska sredstva smanjena su u odnosu na početno stanje i iznose 5.099.302 dinara. U Bilansu stanja odložena sredstva iskazana su kao prebijeni saldo sa odloženim poreskim obavezama u iznosu od 2.103 hilj.dinara.
10. POTENCIJANA SREDSTVA I POTENCIJALNE OBAVEZE
U skladu sa MRS 37 Rezervisanja, potencijalne obaveze i potencijalna sredstva, obelodanjujemo potencijalne obaveze.
Protiv Vojvodina a.d. Novi Sad, kao tuženog 4. reda, vode se već duži niz godina (od 2003 .godine) tri parnična postupka od strane Lazara Dunđerskog po osnovu:
- utvrđivanja prava vlasništva i poništaja ugovora o poklonu,
- tužba radi iseljenja i tužba radi neosnovanog obogaćenja i naknade štete.
U postupku su tuženi AP Vojvodina, Grad Novi Sad, jedinstveni samostalni sindikat i Vojvodina a.d.
Spor oko utvrđivanja prava vlasništva vodi se (sa zastojem) od 2003.godine. Od 2014.godine vodi se pod novim brojem i u drugostepenom je postupku, kao prigovor na rešenje o povratu imovine. Kako ovaj postupak ima veliku političku konotaciju, po proceni advokata koji vodi ovaj postupak, ishod spora je nemoguće izvršiti, te samim tim ni efekte.
Kako su druga dva spora u prekidu dok se pravosnažno ne okonča postupak utvrđivanja prava vlasništva takođe je neizvesno proceniti efekte po ovom osnovu na obaveze i sredstva.
11. OSNOVNI I OSTALI KAPITAL
Struktura kapitala na dan 31.12.2016. godine je sledeća:
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Akcijski kapital KONZORCIJUM |
59.124 |
59.124 |
Akcijski kapital MALI AKCIONARI |
25.340 |
25.340 |
U K U P N O: |
84.464 |
84.464 |
Učešće kapitala KONZORCIJUMA – AD Palić u stečaju iz Subotice i Maestralturs iz Budve iznosi 70 %, od malih akcionara najveće učešće akcija ima Djurović Aleksandar i iznosi 13,7%, a ostali mali akcionari čine 17,3% u ukupnom akcijskom kapitalu.
Direkcija za upravljanje oduzetom imovinom Ministarstva pravde Republike Srbije u posedu je akcija Konzorcijuma sa pravom glasa u upravljanju, ali bez prava raspolaganja istim.
Gubitak
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Gubitak ranijih godina |
41.078 |
39.480 |
Ispravka |
- |
371 |
Pokriće gubitka |
- |
(478) |
Gubitak tekuće godine |
2.394 |
1.705 |
Ukupno: |
43.472 |
41.078 |
Gubitak iz tekućeg poslovanja iznosi 387.812,00 dinara, a na osnovu razlike odloženih poreskih sredstava i obaveza na teret gubitka knjižen je iznos od 2.006.609 dinara. Ukupni gubitak kumuliran sa gubitkom iz ranijih godina na kraju 2016.godine iznosi 43.471.990 dinara.
U Bilansu stanja ukupni kapital iskazan je kao iznos od 40.905 hiljada dinara.
12. DUGOROČNA REZERVISANJA
Dugoročna rezervisanja se odnose na rezervisanja po osnovu primanja zaposlenih po osnovu otpremnine za odlazak u penziju po osnovu MRS 19. Stanje ovih rezervisanja iznosi na 31.12.2016. godine 2.283.114 dinara. Početno stanje ove obaveze je uvećano po osnovu troškova kamata u iznosu od 88.376 dinara i troškova tekućeg rada u iznosu od 144.059 dinara i ustanovljen je aktuarski gubitak u iznosu od 86.768 dinara.
Iznos odloženih poreskih sredstava po ovom osnovu iznosi 46.701 dinar.
Parametri koji su korišćeni za obračun su diskontna stopa od 4 % na nivou eskontne stope Narodne banke. Stopa rasta zarada od 1%, bez fluktuacija zaposlenih. Iznos za isplatu otpremnine po osnovu Kolektivnog ugovora u visini dve bruto zarade, a po podatku objavljenom za novembar mesec 2016.godine.
13. OSTALE DUGOROČNE OBAVEZE KOJE SE MOGU KONVERTOVATI U KAPITAL
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Obaveze koje se mogu konvertovati u kapital - 2009.g |
18.754 |
18.754 |
Obaveze koje se mogu konvertovati u kapital - 2010.g |
30.000 |
30.000 |
Ukupno: |
48.754 |
48.754 |
Obaveze se odnose na uplate Palić d.o.o. - u stečaju iz Subotice, kao člana Konzorcijuma zajedno sa Maestral tursom d.o.o. iz Budve koji je po osnovu Ugovora sa Agencijom za privatizaciju Republike Srbije uplatio za ulaganja u subjekt privatizacije i za održavanje kontinuiteta poslovanja. Zbog toga što Agencija nije priznala ova ulaganja jer nisu bila uložena u osnovnu delatnost došlo je do raskida ugovora od strane Agencije za privatizaciju 2010. godine.
Struktura konzorcijuma: Palić AD u stečaju Subotica 51 % i Maestral turs iz Budve 49 %.
Raskidom ugovora o privatizaciji poništene su i akcije u iznosu od 30.000.000 dinara za koje je bila doneta Odluka Skupštine Vojvodina a.d. Novi Sad o emisiji akcija.
Te iste godine neposredno posle raskida ugovora od strane Agencije za privatizaciju Ministarstvo pravde Republike Srbije donosi rešenje kojim poverava društvo na upravljanje Direkciji za oduzetu imovinu do okončanja krivičnog postupka koji se vodi protiv Darka Šarića i saradnika jer se terete da su došli u posed imovine sredstvima proisteklih iz krivičnog dela.
Dugoročna rezervisanja i obaveze u Bilansu stanja iskazani su kao iznos od 51.037 hiljada RSD.
14. KRATKOROČNE FINANSIJSKE OBAVEZE
Na dan 31.12.2016. godine nema iskazanih kratkoročnih finansijskih obaveza.
15. OBAVEZE IZ POSLOVANJA
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Primljeni avansi i depoziti |
292 |
381 |
Dobavljači u zemlji |
6.228 |
4.593 |
Dobavljači iz inostranstva |
48 |
10 |
Ukupno: |
6.568 |
4.984 |
Primljeni avansi u bilansu stanja iskazani su u iznosu od 231.883 dinara, a primljeni depoziti kao obezbeđenje plaćanja zakupca Brice Derochette pr. iz Novog Sada zaprimljeni su u iznosu od 60.000 dinara
Pregled primljenih avansa (značajniji iznosi)
u hiljadama RSD
R.b. |
Naziv pravnog lica |
Mesto |
Iznos |
Godina uplate |
1. |
SP Lasta ad |
Beogarad |
27 |
2015. |
2. |
Beo-sport |
Beograd |
74 |
2016. |
3. |
Continental turs |
Kula |
73 |
2016. |
4. |
Palma doo |
Celje |
11 |
2015. |
5. |
Mlinotest dd |
Ajdovščina |
7 |
2015. |
6. |
Service plus doo |
Novi Sad |
11 |
2016. |
7. |
Izdavački zavod Forum |
Novi Sad |
7 |
2016. |
8. |
Metaloplast |
Klek |
7 |
2016. |
9. |
Krmpotić |
Subotica |
15 |
2016. |
|
Ukupno |
|
232 |
|
Starosna struktura primljenih avansa
R.b. |
Naziv starosne grupe |
Iznos |
% učešća |
1. |
Primljeni avansi u tekućoj godini |
187 |
81 |
2. |
Primljeni avansi iz prethodne godine |
45 |
19 |
|
UKUPNO AVANSI PO BILANSU |
232 |
100 |
Dobavljači u zemlji
Obaveze prema dobavljačima u zemlji iznose 6.227.665 dinara od čega se najveći iznos odnosi na obaveze prema Javnim preduzećima za isporuku el.energije, toplotne energije i vode.
Dobavljači sa najvećim saldom
u hiljadama RSD
R.br. |
Naziv dobavljača |
Mesto |
Iznos |
1. |
NOVOSADSKA TOPLANA JKP |
Novi Sad |
1.733 |
2. |
VODOVOD I KANALIZACIJA JKP |
Novi Sad |
451 |
3. |
JP SNABDEVANJE |
Beograd |
1.304 |
4. |
GM SECURITY DOO |
Novi Sad |
568 |
5. |
ČISTOĆA JKP |
Novi Sad |
223 |
6. |
Roknić |
Novi Sad |
101 |
7. |
M-S Hermes |
Novi Sad |
170 |
8. |
Institut Vatrogas |
Novi Sad |
179 |
9. |
Big trade |
Novi Sad |
127 |
|
UKUPNO |
|
4.856 |
Starosna struktura obaveza prema dobavljačima u zemlji
Red. broj |
Pozicija starosne strukture dobavljača |
Iznos |
% učešća |
1. |
Obaveze prema dobavljačima koje nisu dospele |
1.821 |
30 |
2. |
Neisplaćene obaveze do tri meseca |
3.676 |
59 |
3. |
Neisplaćene obaveze od tri do 6 meseci |
608 |
10 |
4. |
Neisplaćene obaveze od šest meseci do 1 godine |
101 |
1 |
5. |
Obaveze prema dobavljačima preko godinu dana |
21 |
- |
|
UKUPNO |
6.227 |
100 |
Usaglašenost obaveza prema dobavljačima u zemlji (ceo saldo)
R.b. |
|
Broj dobavljač |
Vrednost hilj.din. |
1. |
Usaglašeno 100 % |
14 |
4.268 |
2. |
Usaglašeno delimično |
|
|
3. |
Nije usaglašeno |
41 |
1.959 |
|
UKUPNO |
55 |
6.227 |
Dobavljači iz inostranstva
Obaveze prema dobavljačima iz inostranstva odnose se na obavezu provizije od Booking.com agencije iz Holandije koja se bavi rezervacijom smeštajnih kapaciteta u iznosu od 48.558 dinara za proviziju iz decembra meseca 2016.godine.
Dobavljači iz inostranstva nisu usaglašeni.
16. OSTALE KRATKOROČNE OBAVEZE
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Obaveze za neto zarade i naknade |
1.761 |
1.725 |
Obaveze za porez i doprin. na teret zaposlen. |
715 |
698 |
Doprinosi na zarade na teret poslodavca |
463 |
451 |
Ostale obaveze koje se refundiraju |
0 |
91 |
Obaveze prema članovima upravnog odbora |
90 |
60 |
Obaveze prema zaposlenima |
|
|
Obaveze prema fizičkim licima po ugovorima |
109 |
25 |
Obaveze iz zarada zaposlenih za obustave |
108 |
101 |
Ukupno: |
3.246 |
3.151 |
Obaveze prema zaposlenima za zarade i naknade zarada i pripadajuće poreze i doprinose odnose se na drugi deo zarade za decembar mesec 2016.godine, a što je isplaćeno u januaru 2017. godine, kao i naknade za bolovanja preko 30 dana i porodiljsko bolovanje za decembar mesec i naknada članovima odbora direktora i po osnovu ugovora o privremenim i povremenim poslovima
17. OBAVEZE PO OSNOVU POREZA NA DODATU VREDNOST I OSTALIH JAVNIH PRIHODA
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Obaveze za porez na dodatu vrednost |
524 |
559 |
Obaveze po osnovu poreza i doprinosa članovima organa upravljanja |
126 |
51 |
Obaveze za ostale poreze i takse |
1.326 |
1156 |
Ukupno: |
1.976 |
1766 |
Obaveza za PDV iznosi 563.062 dinara, a obaveza po Godišnjem popisu na manjkove 823 dinara. Na kontu obaveza za uplatu PDV u toku 2014. godine iskazana je pretplata po osnovu avansnih računa u iznosu od 4.545,45 dinara za koju nije vršena ispravka prijave niti tražen povraćaj.
Obaveze za ostale javne prihode se odnose na: boravišna taksa za period 16.12.-31.12.2015., naknada za unapređenje životne sredine, taksa za isticanje firme i porez na imovinu.
18. PASIVNA VREMENSKA RAZGRANIČENJA I ODLOŽENE PORESKE OBAVEZE
Odložene poreske obaveze u iznosu od 3.338.821 dinara nastale su kao uvećanje u odnosu na prethodnu godinu po osnovu razlika izmedju računovodstvene i poreske amortizacije (MRS 12).
Ove obaveze imaju stalnu tendenciju rasta iz godine u godinu iz razloga što je osnovica za obračun računovodstve amortizacije veća od one za obračun u poreske svrhe. Stope amortizacije koje se koriste u poreske svrhe su dosta veće od onih koje su utvrdjene Pravilnikom o računovodstvu i reviziji Vojvodina ad Novi Sad.
U finansijskom izveštaju Bilans stanja prikazan je prebijen iznos između odloženih poreskih sredstava i obaveza u iznosu od 2.102.948 dinara kao odložena poreska sredstva.
U Bilansu stanja ukupna aktiva i pasiva iskazani su kao iznos od 103.731 hiljada dinara.
19. UPRAVLJANJE RIZICIMA
Upravljanje rizicima u Društvu je usmereno na maksimalno smanjenje negativnih uticaja na finansijsko stanje i poslovanje.
Što se tiče tržišnog rizika preduzimaju se sve mere za održavanje obima poslovanja, animiranje ponude na tržištu hotelijerskih usluga. Tokom godine uočen je porast učešća prihoda od ugostiteljske delatnosti u odnosu na ukupan prihod, što smatramo da je rezultat dodatnih angažovanja na dovođenju novih klijenata.
Izloženost deviznom riziku je mala, odnosno zanemarujuća jer pružanje usluga gostima iz inostranstva se vrši po utvrđenim cenama utvrdjenim u dinarima. Najduži rokovi za zaključenje ugovora su na rokove od tri do šest meseci za kupce sa domaćeg tržišta, a za kupce iz inostranstva su rokovi od 5 dana do tri meseca.
Izloženost kamatnom riziku je minimalna. Društvo se ne zadužuje ni kratkoročno niti dugoročno kod banaka i ostalih finansijskih institucija.
Izloženost kreditnom riziku u Društvu je u okvirima preduzimanja mera i obezbedjivanja uslova za redovno izmirenje, odnosno naplatu potraživanja od kupaca. Poslednje dve godine preduzimaju se mere sa kojima se minimiziraju pretpostavke za neizmirenje potraživanja: većina ugovora se zaključuje sa avansnim plaćanjem, većinski deo individualnih gostiju iz inostranstva vrši rezervaciju smeštaja putem kreditnih kartica gde je naplativost osigurana, menica je redovan instrument obezbedjenja plaćanja kod zaključenja ugovora sa turističkim agencijama.
Iz strukture salda ukupnih kupaca vidi se da je veliki procenat neizmirenih, spornih i sumnjivih potraživanja iz ranijih perioda (duže od pet godina). Ova potraživanja su utužena, a još uvek nenaplaćena i njihovo učešće u ukupnim nenaplaćenim spornim potraživanjima je 55,8 %.
Nenaplaćena potraživanja do dve godine iznose 73.700 dinara, od dve do tri godine 73.602 dinara i od tri do pet godina 345.288 dinara.
Društvo procenjuje rizik likvidnosti stalnim praćenjem promena u izvorima finansiranja rukovodjeni rokovima koje diktiraju ustanovljene obaveze i planiranje budućih obaveza.
Društvo je u velikoj meri izloženo ovom riziku jer ukupne obaveze prevazilaze sredstva za njihovo pokriće.
Ročnost obaveza sa stanjem na 31.12.2016. godine je od 7 do 30 dana.
Obaveze po osnovu poreza na imovinu u iznosu od 1.242 hiljada RSD su dugoročne do pet godina i nisu uzete u obzir kod prethodnog stava.
u hiljadama RSD
|
Do 1 godine |
Preko 5 godina |
Ukupno |
Gotovina i gotovinski ekvivalenti |
4.856 |
- |
4.856 |
Potraživanja po osnovu prodaje |
1.732 |
- |
1.732 |
Dugoročni finansijski plasmani |
- |
- |
- |
Druga potraživanja |
634 |
- |
634 |
Potraživanja za PDV |
118 |
- |
118 |
Dati avansi za zalihe i usluge |
107 |
- |
107 |
Ukupno |
7.447 |
- |
7.447 |
Obaveze iz poslovanja |
6.227 |
- |
6.227 |
Dugoročne obaveze |
- |
51.037 |
51.037 |
Ostale obaveze |
5.220 |
- |
5.220 |
Ročna neusklađenost na dan 31. decembar 2016. |
11.497 |
51.037 |
55.087 |
Društvo ima za cilj očuvanje mogućnosti poslovanja po principu stalnosti.
Konstantno se ulažu napori da se prevaziđu problemi nastali 2010. godine prekidom postupka privatizacije (raskid ugovora o prodaji društvenog kapitala) Društva, koji posredno i neposredno utiču na umanjenje vrednosti neto kapitala.
Kako Društvo posluje u okruženju koje je nametnula situacija (predaja Društva na upravljanje dok se ne okonča spor protiv kupca Društva) sa ograničenjima raspolaganja imovinom, nemogućnost kreditnih zaduženja, nemogućnost investiranja u nekretninu.
Ukupan gubitak poslovanja se uvećava iz godine u godinu tako da utiče na smanjenje vrednosti kapital. Kada se pouzdano reši status sredstava uloženih od strane Konzorcijuma kroz pouzdano i potkrepljeno mišljenje Ministarstva finansija i Ministarstva pravde Republike Srbije vrednost kapitala, pa samim tim i struktura neto kapitala će imati svoje rešenje. Vrednost dugoročnih obaveza, sredstva od Konzorcijuma u iznosu od 48.753.669 dinara prevazilaze iznos kumuliranog gubitka od 43.471.990 dinara.
Društvo je preduzelo sve moguće mere i uložilo napore da se precizno ustanovi status Društva čime bi se olakšalo poslovanje i stvorila stabilnost.
Naše je mišljenje da dalji napori u rešavanju položaja i stabilnosti Društva su u nadležnosti republičkih institucija.
20. PODBILANSI BILANSA USPEHA
Ukupni prihodi u 2016.godini iznose 82.878.464 dinara, a u Bilansu uspeha iskazani su kao podbilansi prihoda: poslovni prihodi 82.606 hilj.dinara, finansijski prihodi 51 hilj.dinara i ostali prihodi 221 hilj.dinara.
Ukupni rashodi u 2016.godini iznose 83.266.276 dinara, a u Bilansu uspeha iskazani su kao podbilansi rashoda: poslovni rashodi 81.739 hilj.dinara, finansijski rashodi 242 hilj.dinara i ostali rashodi 1.285 hilj.dinara.
21. POSLOVNI PRIHODI
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Prihodi od prodaje proizvoda i usluga |
42.635 |
32.659 |
Prihodi od prefak. troškova smeštaja i osiguranja |
269 |
318 |
Prihodi od sporednih usluga u hotelijerstvu |
47 |
130 |
Prihodi od prodaje sekundarnih sirovina |
|
42 |
Prihodi od izdavanja u zakup |
36.949 |
37.418 |
Prihodi od prefaktur. troškovi vezanih za zakup |
2.396 |
2.648 |
Ostali poslovni prihodi – naknada štete |
310 |
411 |
Ukupno: |
82.606 |
73.626 |
U 2016. godini iskazano je povećanje poslovnih prihoda u iznosu 12,2 %.
22. TROŠKOVI MATERIJALA
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Troškovi osnovnih sirovina |
11.299 |
9.714 |
Troškovi ostalog materijala |
1.696 |
110 |
Troškovi goriva i energije |
10.508 |
10.083 |
UKUPNO: |
23.503 |
19.907 |
Troškovi materijala su u 2016.godini iskazali povećanje u odnosu na 2015.godinu za 18 %.
23. TROŠKOVI ZARADA, NAKNADA I OSTALI LIČNI RASHODI
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Troškovi bruto zarada I naknade zarada |
31.452 |
31.938 |
Troškovi doprinosa na zarade - poslodavac |
5.599 |
5.716 |
Troškovi na osnovu ugovora |
1.355 |
141 |
Troškovi naknada članovima upravnog odbora |
1.139 |
1.139 |
Ostali lični rashodi i naknade zaposlenih |
2.672 |
2.269 |
UKUPNO: |
42.217 |
41.205 |
Troškovi zarada, naknada i ostalih primanja u 2016.godini su povećani za 2,5 %.
24. TROŠKOVI AMORTIZACIJE I REZERVISANJA
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Amortizacija nem.ulaganja, nekretnine i opreme |
3.939 |
3.766 |
Rezervisanja za otpremnine zaposlenih |
225 |
0 |
UKUPNO: |
4.164 |
3.766 |
25. OSTALI POSLOVNI RASHODI
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Troškovi transportnih usluga |
791 |
722 |
Troškovi održavanja objekata i opreme |
1.192 |
933 |
Troškovi reklame i propagande |
119 |
196 |
Troškovi vode |
1.881 |
1.505 |
Troškovi pregleda i zaštite na radu |
936 |
749 |
Troškovi komun. Usluga |
647 |
316 |
Troškovi ostalih proizvodnih usluga |
1.201 |
157 |
Troškovi neproizvodnih usluga |
1.131 |
2.065 |
Troškovi reprezentacije |
519 |
310 |
Troškovi osiguranja |
481 |
483 |
Troškovi platnog prometa |
364 |
335 |
Troškovi poreza |
2.332 |
2.249 |
Troškovi doprinosa,taksi i naknada |
261 |
692 |
UKUPNO: |
11.855 |
10.713 |
Ova grupa troškova je povećana za 11% u odnosu na prošlu godinu.
Ukupni poslovni rashodi u Bilansu uspeha iskazani su kao iznos 81.739 hiljada dinara.
Rezultat razlike poslovnih prihoda i rashoda je dobitak od 867 hilj.dinara.
26. FINANSIJSKI PRIHODI
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Pozitivne kursne razlike |
51 |
31 |
UKUPNO: |
51 |
31 |
Finansijski prihodi u 2016. godini su povećani za 64 % u odnosu na prethodnu godinu.
27. FINANSIJSKI RASHODI
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Rashodi zateznih kamata |
240 |
322 |
Negativne kursne razlike |
2 |
3 |
UKUPNO: |
242 |
325 |
Finansijski rashodi su od zateznih kamata i to uglavnom javnim preduzećima i kamate za neblagovremeno plaćene javne prihode.
Rezultat razlike finansijskih prihoda i rashoda je gubitak od 191 hiljada dinara.
28. OSTALI PRIHODI
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Prihodi po osnovu otpisanih obaveza |
220 |
591 |
Ostali nepomenuti prihodi |
1 |
18 |
Prihodi od ukidanja dugoročnih rezervisanja |
- |
60 |
UKUPNO: |
221 |
669 |
29. OSTALI RASHODI
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Manjkovi |
2 |
2 |
Rashodi sredstava |
56 |
15 |
Rashodi po osnovu otpisa potraživanja |
1.103 |
58 |
Ostali nepomenuti rashodi |
124 |
41 |
UKUPNO: |
1.285 |
115 |
Razlika izmedju ostalih prihoda i rashoda je gubitak od 1.064 hiljada dinara.
Rezultat razlike ukupnih prihoda i rashoda u 2016.godini je gubitak u iznosu od 387.812 dinara.
30. REZULTAT POSLOVANJA - GUBITAK
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Gubitak iz poslovanja |
388 |
1.705 |
Gubitak po osnovu odloženih poreskih obaveza |
2.006 |
- |
Rezultat razlike ukupnih prihoda i rashoda i prenosa odloženih poreskih rashoda u 2016.godini je gubitak koji je u Bilansu uspeha iskazan u iznosu od 2.394 hiljade dinara.
31. POREZ NA DOBITAK
Po obračunu za poreske svrhe društvo nije iskazalo obaveze u Poreskom bilansu za 2016.godinu, tako da u Bilansu uspeha nema iskazanog podatka za tekuću obavezu poreza na dobitak.
Preneti poreski gubici iz ranijih godina koji se mogu koristiti za umanjenje osnovice za obračun poreza na dobitak su iz perioda od 2006.godine do 2015.godine. U tabeli koja sledi su iznosi i rokovi do kada se mogu iskoristiti:
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Do jedne godine |
6.646 |
14.470 |
Od jedne do pet godina |
27.349 |
31.667 |
Ukupno |
33.995 |
46.137 |
Takodje za umanjenje osnovice za obračun obaveze po osnovu poreza na dobitak društvo ima mogućnost umanjenja za neiskorišćeni poreski kredit iz perioda od 2010.godine do 2013.godine, što može iskoristiti u najduže do 2023.godine i to u iznosima od:
u hiljadama RSD
OPIS |
2016. |
2015. |
Od jedne do pet godina |
10.881 |
10.881 |
Od pet do deset godina |
1.180 |
1.180 |
Ukupno |
12.061 |
12.061 |
32. SREDSTVA OBEZBEĐENJA PLAĆANJA
Stanje izdatih menica kao sredstvo obezbedjenja plaćanja po osnovu zaključenih ugovora na 31.12.2016. godine kod Vojvodina a.d. je:
- JKP Novosadska toplana – 2 menice po ugovoru o isporuci toplotne energije i 2 menice po sporazumu o reprogramiranju duga
- Neoplanta AD – 2 menice po ugovoru o kupoprodaji
- Frikom AD – 2 menice po ugovoru o kupoprodaji
- CORP.JV.JV. doo – 2 menice po ugovoru o kupoprodaji
- AS-BRAĆA STANKOVIĆ DOO Begaljica – 2 menice ugovor o kupoprodaji
- M-S Hermes – 2 menice po ugovoru o kupoprodaji
- Komercijalna banka – 7 menica po ugovoru o otvaranju računa
- Direkcija za upravljanje oduzetom imovinom – 3 menice po ugovoru o kratkoročnoj pozajmici
- EPS Snabdevanje – 4 menice po ugovoru o snabdevanju
- JP EPS Beograd – 4 menice po ugovoru o snabdevanju
- Carlsberg Srbija DOO – 1 menica po ugovoru o korišćenju osnovnih sredstava
- Gas ekspres plus DOO -1 menica po ugovoru o prodaji robe
- Naučni institut za veterinarstvo Novi Sad – 1 menica po ugovoru o stručnoj saradnji
- Beogradska berza AD Beograd – 2 menice po ugovoru o trgovanju hartijama od vrednosti.
Po osnovu zaključenih ugovora o zakupu, kao sredstvo obezbeđenja plaćanja primljeno je 30 menica od 15 zakupaca, a po osnovu zaključenih ugovora o pružanju ugostiteljskih usluga zaprimljeno je 40 menice po osnovu 34 ugovora. Postoje još 5 zaprimljenih menica po osnovu 3 ugovora koji su prestali da važe.
33. HIPOTEKE
Društvo nema evidentiranih hipoteka na nekretnini.
34. SUDSKI SPOROVI
Privredno društvo ima sledeće sudske sporove:
- 1. Vojvodina AD tuženi
Pred Osnovnim sudom u Novom Sadu vodi se spor o poništaju Darovnog ugovora i Ugovora o poklonu i uspostavljanje ranijeg zemljišno-knjižnog stanja, gde je tužilac Lazar Dundjerski iz Petrovaradina. Spor je pokrenut 2003.godine pod brojem P.9650/2003 i mirovao do 2013.godine kada je nastavljen.
U prekidu su (do pravosnažnog rešenja gore navedenog spora) sporovi radi neosnovanog obogaćenja i naknade štete i tužba radi iseljenja od strane istog tužioca Lazara Dundjerskog.
U ovom sporu Vojvodina ad Novi Sad je tuženi 4. stepena posle AP Vojvodina, Grada Novi Sad.
- 2. Vojvodina AD tužilac
Pred Privrednim sudom u Novom Sadu vode se izvršni postupci za namirenje potraživanja od:
- Dance sport plesna asocijacija Novi Sad – Iv.6997/10 od 23.07.2010. na iznos od 183.227 dinara. Rešenje je izvršno, postupak u toku, ishod neizvestan jer je subjekt blokiran.
- Albaturs DOO Leskovac – Iv.6619/10 ,rešenje pravosnažno i izvršno od 24.11.2010. na iznos 111.317,50 dinara. Subjekt blokiran od tada i otvoren stečaj. Ishod neizvestan, subjekt blokiran.
- Pivnica Steiger DOO Zrenjanin – Iv.2547/13 od 20.08.2013.godine na iznos 145.071,64 dinara. Postupak je u toku. Subjekt je u blokadi.
- 3. Vojvodina AD tužilac
Pred sudom u Nišu vodi se krivični postupak protiv Dodić Slađana za neizmirene obaveze kao vlasnik privrednog subjekta Collonia doo Niš.
Izvršni direktor
VOJVODINA AD Novi Sad
_________________
U Novom Sadu, mart 2017.godine Stevan Rajić
IZVEŠTAJ NEZAVISNOG REVIZORA
Skupštini akcionara i odboru direktora
Izvršili smo reviziju priloženih finansijskih izveštaja privrednog društva Vojvodina a.d. Novi Sad (u daljem tekstu: „Društvo“), koji obuhvataju bilans stanja na dan 31. decembra 2016. godine i odgovarajući bilans uspeha, izveštaj o ostalom rezultatu, izveštaj o promenama na kapitalu i izveštaj o tokovima gotovine za godinu koja se završava na taj dan, kao i pregled značajnih računovodstvenih politika i napomene uz finansijske izveštaje.
Odgovornost rukovodstva za finansijske izveštaje
Rukovodstvo Društva je odgovorno za sastavljanje i istinito prikazivanje ovih finansijskih izveštaja u skladu sa računovodstvenim propisima Republike Srbije, kao i za one interne kontrole koje rukovodstvo odredi kao neophodne u pripremi finansijskih izveštaja koji ne sadrže materijalno značajne pogrešne iskaze, nastale usled kriminalne radnje ili greške.
Odgovornost revizora
Naša odgovornost je da izrazimo mišljenje o finansijskim izveštajima na osnovu revizije koju smo izvršili. Reviziju smo izvršili u skladu sa Međunarodnim standardima revizije. Ovi standardi nalažu da se pridržavamo etičkih zahteva i da reviziju planiramo i izvršimo na način koji omogućava da se, u razumnoj meri, uverimo da finansijski izveštaji ne sadrže materijalno značajne pogrešne iskaze.
Revizija uključuje sprovođenje postupaka radi pribavljanja revizijskih dokaza o iznosima i obelodanjivanjima datim u finansijskim izveštajima. Odabrani postupci su zasnovani na revizorskom prosuđivanju, uključujući procenu rizika postojanja materijalno značajnih pogrešnih iskaza u finansijskim izveštajima, nastalih usled kriminalne radnje ili greške. Prilikom procene rizika, revizor sagledava interne kontrole relevantne za sastavljanje i istinito prikazivanje finansijskih izveštaja radi osmišljavanja revizijskih postupaka koji su odgovarajući u datim okolnostima. Revizija takođe uključuje ocenu adekvatnosti primenjenih računovodstvenih politika i opravdanosti računovodstvenih procena izvršenih od strane rukovodstva, kao i ocenu opšte prezentacije finansijskih izveštaja.
Smatramo da su pribavljeni revizijski dokazi dovoljni i odgovarajući da obezbede osnovu za izražavanje mišljenja sa rezervom.
Skupštini akcionara i odboru direktora (nastavak)
Osnova za mišljenje sa rezervom
Kao što je obelodanjeno u napomeni 11 uz finansijske izveštaje, na dan 31. decembra 2016. godine, Društvo je u svojim poslovnim knjigama iskazalo kapital u ukupnom iznosu od 84.464 hiljade RSD, odnosno kapital konzorcijuma Palić – u stečaju d.o.o. Subotica i Maestralturs d.o.o. Budva u iznosu od 59.124 hiljade RSD, kapital malih akcionara u iznosu od 25.334 hiljade RSD i kapital Akcionarskog fonda u iznosu od 6 hiljada RSD. Dana 20. juna 2010. godine Agencija za privatizaciju je raskinula ugovor o prodaji društvenog kapitala Društva. Akcije konzorcijuma su prenete Direkciji za upravljanje oduzetom imovinom Ministarstva pravde Republike Srbije. U Centralnom registru, depou i kliringu hartija od vrednosti i poslovnim knjigama Društva nije izvršena promena u vlasničkoj strukturi nastala odlukom Agencije za privatizaciju, niti druge korekcije koje mogu nastati kao posledica raskida ovog ugovora. Prema nezavisnoj potvrdi salda, Palić – u stečaju d.o.o. Subotica odnosno Maestralturs d.o.o. Budva u svojim poslovnim knjigama imaju iskazano učešće u kapitalu Društva u iznosu od 66.640 hiljada RSD odnosno 69.360 hiljada RSD. Efekti usaglašavanja kapitala mogu imati značajan uticaj na finansijske izveštaje Društva za 2016. godinu.
Kao što je obelodanjeno u napomeni 34 uz finansijske izveštaje, pred Osnovnim sudom u Novom Sadu vodi se spor protiv Društva o utvrđivanju prava vlasništva i poništaju Ugovora o poklonu zaključenog 16. decembra 1947. godine kojim je Lazar Dunđerski poklonio svoju nepokretnu imovinu na lokaciji Trg Slobode broj 2 gradu Novom Sadu. Iznosi konačnih gubitaka po osnovu sudskih sporova mogu biti uvećani po osnovu sporova radi neosnovanog obogaćenja i naknade štete koji su u prekidu do pravosnažnog rešenja prvobitnog spora. Nismo u mogućnosti da predvidimo moguće negativne efekte koje na finansijske izveštaje Društva mogu imati ovi sudski sporovi.
Mišljenje sa rezervom
Po našem mišljenju, osim za moguće efekte pitanja iznetih u Osnovi za mišljenje sa rezervom, finansijski izveštaji istinito i objektivno, po svim materijalno značajnim pitanjima, prikazuju finansijski položaj Društva na dan 31. decembra 2016. godine, kao i rezultate njegovog poslovanja i tokove gotovine za godinu koja se završava na taj dan, u skladu sa računovodstvenim propisima Republike Srbije.
Skretanje pažnje
Kao što je obelodanjeno u napomeni 30 uz finansijske izveštaje, Društvo je u 2016. godini iskazalo gubitak u iznosu od 2.394 hiljade RSD. Na dan 31. decembra 2016. godine kratkoročne obaveze su veće od obrtne imovine za 3.936 hiljada RSD. Ove činjenice ukazuju na postojanje značajne neizvesnosti koja može da izazove sumnju u odnosu na sposobnost Društva da posluje po načelu stalnosti poslovanja.
Skupštini akcionara i odboru direktora (nastavak)
Izveštaj o drugim zakonskim i regulatornim zahtevima
Izvršili smo pregled godišnjeg izveštaja o poslovanju Društva. Rukovodstvo Društva je odgovorno za sastavljanje i prezentiranje godišnjeg izveštaja o poslovanju, u skladu sa zahtevima Zakona o računovodstvu i Zakona o tržištu kapitala. Naša odgovornost je da izrazimo mišljenje o usklađenosti godišnjeg izveštaja o poslovanju sa finansijskim izveštajima za poslovnu 2016. godinu. U vezi sa tim, naši postupci ispitivanja su ograničeni na procenjivanje usaglašenosti računovodstvenih informacija sadržanih u godišnjem izveštaju o poslovanju sa godišnjim finansijskim izveštajima koji su bili predmet revizije. Shodno tome naši postupci nisu uključivali pregled ostalih infomracija sadržanih u godišnjem izveštaju o poslovanju koje proističu iz informacija i evidencija koja nisu bile predmet revizije.
Po našem mišljenju, računovodstvene informacije prikazane u godišnjem izveštaju o poslovanju su, po svim materijalno značajnim pitanjima, usklađene sa finansijskim izveštajima Društva za godinu koja se završava na dan 31. decembra 2016. godine.
Beograd, |
|
Ovlašćeni revizor |
24. mart 2017. godine |
|
Marija Bjelopavlić |
Datum objave: 20170505